Eindelijk, weer een update.
Deze lag al een tijdje in de kast, maar door omstandigheden niks kunnen uploaden.
Om een lang verhaal kort te maken, DE DEUREN ZIJN KLAAR!!
Sommige zullen dit "hoofdstuk" misschien niks vinden, want mijn oplossing voor de deuren wellicht wat aparts.
Maar dat hoor ik vanzelf wel in de comments
Door omstandigheden werd het budget een stuk lager om de werkplaats af te maken.
Die hardhoutendeuren moesten dus plaatsmaken voor wat betaalbaarders.
In het fietsenschuurtje in mijn allereerste woning hadden mijn vader en ik een deur gemaakt van vuren frame en bekleed met multiplex.
Deze heeft daar 9jaar ingezeten met alleen 1 laag grondverf. Tijdens de verhuizing zat ik die deur nog eens te bekijken en die zag er eigenlijk nog prima uit.
Ja, de grondlaag was iets vervaagt, maar hij was niet krom getrokken en nergens schimmel of wat dan ook te bekennen.
Dus besloten om deze deuren in een soortgelijke methode te maken, maar dan iets uitgebreider.
Begonnen met een Douglas frame te maken en deze te bekleden met 9mm multiplex.
Hierna eerst de sleuven gefreesd om de deur een "oud boeren" uitstraling te geven.
Met behulp van een V-bit de groeven erin gezet. En ja, dit ging nog wel eens fout....
De deuren hebben natuurlijk een diagonaal erin zitten tegen het doorzakken.
Nadat dit allemaal gedaan was begonnen met de scharnieren.
Dit was de eerste keer dat ik scharnieren gezet had in deur en kozijn.
Dus het was even afwachten of alles wel goed uitgelijnd was.
Van het monteren van de deuren in de kozijnen helaas geen foto's. En voordat dit gebeurde had ik alles ook alvast 4 lagen Wyzonol gegeven.
Volgende foto is genomen in het donker en als iemand het wil kan ik nog wel een foto in daglicht maken.
Hierna even een aantal dagen rust genomen. Het waren 3 lange dagen

Het multiplex voor de binnenkant lag al klaar dus enige wat nog reste was de isolatie.
Enige wat nu nog gedaan moet worden is de deuren schilderen.
Waar ik geen foto's van heb is de vloer.
De laatste halve meter heb ik nu ook afgemaakt met isolatie en underlayment.
Alleen nog ff beitsen, maar daar zie ik tegenop. Dan kan ik weer alles gaan verhuizen wat er nu instaat pfff
Op een andere noot, even wat projecten opgepakt die ik al even wilde doen.
Een zero-clearance gemaakt voor de Kapex. En een stand voor mijn el-cheapo kolomboor.
MX-Power van €25 van marktplaats af. Wilde al een tijdje een kolomboor hebben,
maar eerst deze gehaald om te kijken of een kolomboor wel handig is in mijn shop.
En tot nu toe zou ik niet anders willen.
Waar jullie mij misschien mee kunnen helpen, waar zal ik mijn houtopslag gaan maken.
Klein spul hardhout etc gaat de lades in. Die zijn toch nog lang niet vol.
Maar platen en lange planken zijn moeilijk op te bergen.
Eerst had ik het idee om een soort van hangers te maken van het plafond.
Maar ik sta eigenlijk overal in de garage en dan blijft er weinig ruimte over voor mijn hoofdje