Terug komende op het probleem; Als de automaat voor de zaag eruit klapt, loopt er waarschijnlijk een kortsluitstroom. Een te hoge constante stroom zou opvallen omdat het vermogen ergens gedissipeerd moet worden, en zoals je aangeeft er nergens iets warm wordt. (even er vanuit gaande dat je niet een B10 automaat oid hebt geinstalleerd).
Gezien je niets noemt over de aardlek die tript, waarvan ik er wel vanuit ga dat die er is, is de foutstroom waarschijnlijk niet tussen fase en aarde, anders zou het een stuivertje opgooien kwestie zijn of de aardlek of automaat eruit gaat.
Dan blijft over wat er tussen de fases kan gebeuren. Dat is de motor zelf, de ster/driehoek schakeling en de ster/driehoek controller. De controller zelf zal die stroom niet laten lopen, dat op die stuurprint is allemaal uitgelegd op lage stromen dus dan zou die het waarschijnlijk na de eerste keer al niet meer werken.
Ik zet mijn geld dus ook in op dat K2/K3 niet correct aangestuurd worden.
Gezien je aangeeft dat het meestal niet direct gebeurd als de zaag eenmaal draait (dat is wel waardevolle informatie!) ga ik er tevens vanuit dat het gebeurd na het overschakelen op driehoek gebeurd. Als de automaat eruit vliegt omdat vervolgens K2 in driehoek operatie alsnog inschakelt, zou ik dat frapant vinden. Immers; Als de controller de mist in gaat, zou er nog moeten worden voorkomen dat K2/K3 tegelijk bekrachtigd worden gezien van elk een hulpcontact de spoel van de andere ontkrachtigt en deze dus nooit beide in werking kunnen zijn tenzij een van beide contactors plakt.
Het is waarschijnlijker dat in driehoek, K3 open gaat, en vervolgens weer sluit.
Ik sluit me dus aan bij FredR, een camera op K2/K3 (vooral K3) zou dit bevestigen.
Dan kan de oorzaak nog steeds zitten in een brakke contactor, een brakke stuurprint of zelfs een draad die half los zit.