Ik weet het...... alweer één
.
Er komt een eind aan ik heb nog 2 droge stronken liggen. Dat betekent dat ik binnenkort weer het bos in zal moeten wandelen.
Dit keer wederom een eikenstronk- ( je ) .
Na het drogen nogmaals goed schoon gemaakt en losse delen verwijderd.

Hier heb ik al de positie van het oog bepaald. Ook de neus en locatie van de slagtand al bewerkt.
Het oog maak ik dit keer uit een stukje ..... donker hout, welk soort ?. Ik zou het niet meer weten, ooit gekocht op ODH.

Hier moet de oog kas moet nog verder worden uitgewerkt, het oog ( de specifieke kraal oogjes die wilde zwijnen hebben ) komt in dit donkere hout prachtig uit.
even puzzelen en met potlood proberen wat de juiste diameter moet worden.

De slagtand heb ik uit een stuk vlinderstruik gesneden. Ik heb er wel 3 x over gedaan voor ik een bevredigend resultaat had. Doordat hij in de lip moet vallen is het een behoorlijk lastig klusje.

De getuite snuit meer vorm kunnen geven en toch maar 1 neusgat gemaakt.
De gladde delen geschuurd tot korrel 320, het oog en de tand gepolijst.
Oog en tand met houtlijm bevestigd. Hierna alle gladde delen gepolijst.

Het geheel in de Danish Öil en de gladde delen uitgewreven. Nog 2 keer dan is ook deze zo ver klaar. ( moet ik toch weer twee voetstukken maken
)
Groet Edwin.
Er komt een eind aan ik heb nog 2 droge stronken liggen. Dat betekent dat ik binnenkort weer het bos in zal moeten wandelen.
Dit keer wederom een eikenstronk- ( je ) .
Na het drogen nogmaals goed schoon gemaakt en losse delen verwijderd.

Hier heb ik al de positie van het oog bepaald. Ook de neus en locatie van de slagtand al bewerkt.
Het oog maak ik dit keer uit een stukje ..... donker hout, welk soort ?. Ik zou het niet meer weten, ooit gekocht op ODH.

Hier moet de oog kas moet nog verder worden uitgewerkt, het oog ( de specifieke kraal oogjes die wilde zwijnen hebben ) komt in dit donkere hout prachtig uit.
even puzzelen en met potlood proberen wat de juiste diameter moet worden.

De slagtand heb ik uit een stuk vlinderstruik gesneden. Ik heb er wel 3 x over gedaan voor ik een bevredigend resultaat had. Doordat hij in de lip moet vallen is het een behoorlijk lastig klusje.

De getuite snuit meer vorm kunnen geven en toch maar 1 neusgat gemaakt.
De gladde delen geschuurd tot korrel 320, het oog en de tand gepolijst.
Oog en tand met houtlijm bevestigd. Hierna alle gladde delen gepolijst.

Het geheel in de Danish Öil en de gladde delen uitgewreven. Nog 2 keer dan is ook deze zo ver klaar. ( moet ik toch weer twee voetstukken maken
Groet Edwin.