Zwientje

Ik weet het...... alweer één :LOL:.

Er komt een eind aan ik heb nog 2 droge stronken liggen. Dat betekent dat ik binnenkort weer het bos in zal moeten wandelen.

Dit keer wederom een eikenstronk- ( je ) .
Na het drogen nogmaals goed schoon gemaakt en losse delen verwijderd.
RFFX0316.JPG

Hier heb ik al de positie van het oog bepaald. Ook de neus en locatie van de slagtand al bewerkt.
Het oog maak ik dit keer uit een stukje ..... donker hout, welk soort ?. Ik zou het niet meer weten, ooit gekocht op ODH.
IMG_2964.JPG

IMG_2965.JPG

Hier moet de oog kas moet nog verder worden uitgewerkt, het oog ( de specifieke kraal oogjes die wilde zwijnen hebben ) komt in dit donkere hout prachtig uit.
even puzzelen en met potlood proberen wat de juiste diameter moet worden.

IMG_2966.JPG

De slagtand heb ik uit een stuk vlinderstruik gesneden. Ik heb er wel 3 x over gedaan voor ik een bevredigend resultaat had. Doordat hij in de lip moet vallen is het een behoorlijk lastig klusje.

IMG_2968.JPG

De getuite snuit meer vorm kunnen geven en toch maar 1 neusgat gemaakt.
De gladde delen geschuurd tot korrel 320, het oog en de tand gepolijst.

Oog en tand met houtlijm bevestigd. Hierna alle gladde delen gepolijst.

IMG_2996.JPG

IMG_2993.JPG

IMG_2994.JPG
IMG_2991.JPG

IMG_2988.JPG

Het geheel in de Danish Öil en de gladde delen uitgewreven. Nog 2 keer dan is ook deze zo ver klaar. ( moet ik toch weer twee voetstukken maken ;) )

Groet Edwin.
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
895
758
Nootdorp
Ik vind het toch wel knap dat je in een grove boomstronk al meteen ziet welk dier je eruit kan laten springen. En als je ermee bezig bent dat het ook zo mooi tot zijn recht komt. Wat doe je met deze kunstwerken?
 
Ik vind het toch wel knap dat je in een grove boomstronk al meteen ziet welk dier je eruit kan laten springen. En als je ermee bezig bent dat het ook zo mooi tot zijn recht komt. Wat doe je met deze kunstwerken?
Dank je Henk.

Soms kost het wel even tijd voor je een idee hebt. Dit stuk heb ik wel honderd keer in mijn handen gehad.
Meestal duurt het even voor het kwartje valt :p.

Ik neem deze kunstwerkjes mee naar ODH2021 waar ik ze graag verkoop aan mensen die enthousiast zijn en het waarderen, deze weten dat ze daar mee een uniek iets kopen.

Groet Edwin.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel22

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
Zelfs op die eerste foto zie je al gelijk de beeltenis van een zwijn in het hout. Maar dan moet er nog een vaardige hand aan te pas komen om het er echt uit te laten springen. Gaaf hoe je dat doet. Wat ik ook leuk vind is dat je jezelf voegt naar het hout en niet andersom. Je laat veel van het hout voor zichzelf spreken en dat werkt heel goed.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Knap en kunstig dat je er elke keer weet iets in ziet, en ook op zo'n manier maakt en vormt, dat het overduidelijk is. Ik zie ook regelmatig stronken liggen, en ik probeer er dan wat in te zien, maar die gave heb ik niet :)
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.