Naar mijn mening moet je, als je met in de massa gekleurde MDF werkt, en deze blank afwerkt, voor een stukje accepteren dat de gefreesde kanten een ietwat andere tint zullen houden als de rest. Is eigen aan het product. Je kan het tegengaan door meerdere laklagen aan te brengen (plamuren is geen optie gezien de transparante afwerking), maar helemaal weg ga je denk ik niet krijgen. Is in mijn ogen eigen aan het product, en heeft in dit geval ook een beetje charme. Is iets heel anders dan het gematteerde op de kopse kant van een geverfd werkstuk in MDF, waarbij het de bedoeling is om een massief product na te bootsen.... Strak freeswerk leveren is de boodschap.
@ henkverhaar: ik wil wel eens iemand zien die erin slaagt om in een huis - tuin en keukenopstelling (of zelfs met een veel professionelere setup) 4 langskanten in verstek te zagen, driehoekjes in te lijmen en dit transparant af te werken zonder dat je dit gaat zien. Dan moet je dit alles toch wel ontzettend strak kunnen doen.... Bovendien is het MDF, en verdient het aanbeveling de kanten lichtjes op te ronden naar stootschade toe.