zomaar wat foto's uit de werkplaats

hdv

Post veel
24 nov 2019
849
444
Noord-Veluwe
Helaas, dat heb je met dieren. Doen ze ook helemaal niet expres. Boos op ze worden heeft dus maar weinig zin. Maar wel erg jammer van zo'n mooi werkstuk! Hopelijk is het nog een beetje mooi te lijmen?
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Ik heb wel eens gehoord dat katten dat juist wel expres doen als ze iets niet vinden aanstaan.
Katten kunnen tussen breekbaar spul heen lopen zonder dat er iets gebeurd, maar die ene vaas, een erfstuk die in hun optiek niet mooi is, boem.
Maar de kat zwaar mishandelen lijk me ook niet de oplossing, maar op dat moment moet je wel even snel tot 10 tellen denk ik.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
849
444
Noord-Veluwe
Ah, dat wist ik niet van katten. Hoe dan ook, een dier laten weten dat het iets heeft gedaan dat niet goed was heeft alleen zin als je het op het moment zelf doet. Anders kunnen ze het niet associëren met hun "verkeerde" daad. Zelf geloof ik meer in een positieve aanpak, maar dat is in dit soort gevallen natuurlijk een lastige zaak.

@Jurriaan : ik snap je gevoel zeker. Dat heb ik ook, dat je oog altijd zal blijven trekken naar die lijmnaad. Heel herkenbaar. Maar zonde is het wel.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.536
254
Ik ga hem niet lijmen. Kan wel, maar ik zal het altijd blijven zien en een schaal waarbij dat de eerste associatie is, vind ik niks.

Mss dat je in de beide breukdelen wat gaatjes kunt boren op "leuke" afstand van elkaar en dan beide delen verbinden met klein rondhout/saté-stokjes? En vervolgens met opzet een 7mm ofzo open laten?
Uiteraard even worstelen met de opschuifrichting vd delen...
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV

Batavus

Actieve deelnemer
29 dec 2019
197
186
Driebergen Rijsenburg
Nee, de schaal is brandhout. Ik wil hem gewoon nooit meer zien.
Jammer van de schaal. En zo is het leven, alles van waarde is weerloos...

Ik had een tijdje geleden weer wat foutjes in een projectje. (Weliswaar eigen schuld ipv een ongeluk door een kat maar toch...) Was een zwaluwstaart verbinding waarbij mn frees was verschoven, sloot dus niet goed aan op een paar stukjes.

Toen ik me daaraan zat te ergeren dacht ik: gewoon repareren, laat maar zien dat het door een mens gemaakt is. En sindsdien doe ik dat bij ieder foutje en iedere schade, zo zit er een verhaal achter. Net als achter de tandafdrukken in het tafelblad van mn dochter :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.