zomaar wat foto's uit de werkplaats

hdv

Post veel
24 nov 2019
831
437
Noord-Veluwe
Dat is echt een stuk hout met uitstraling! Van dat soort bijzondere stukken wordt ik altijd erg enthousiast.

Helaas heb ik nog geen draaibank en ook nog niet de tijd om me in draaien te verdiepen (eerst nog mijn laatste boek afmaken). Maar als ik jullie hier op het forum zo bezig zien, dan heb ik wel steeds het gevoel "dat wil ik ook eens gaan proberen". Het staat in ieder geval hoog op mijn lijstje, voor als ik met pensioen ga (en hopelijk eerder). Ben erg benieuwd wat je hiervan gaat maken.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Dat is een hele sport. schitterend resultaat.
Ben je nou helemaal gerust als je zoiets begint te draaien of denk je : het zou wel eens kunnen breken en wegvliegen?

wat zit er in die paarse spuitbus?

groeten
Ornament
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Nee, ik begin voorzichtig achter de schijf, zodat ik niet in de vluchtlinie sta. En ik begin met heel langzaam draaien, dat ook. Bovendien gaat dit, zoals ik al schreef, niet op topsnelheid - ik schat ergens tussen de 600-800 toeren ofzo. De spuitbus is katalysator voor de 2 secondelijm, waarvan je net 2 witte dopjes zit - 1x dun, 1x dik van Ronald van de Houtdraaierij.
 
  • Leuk
Waarderingen: ornament

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
ik schat ergens tussen de 600-800 toeren of zo.

ik vind dat toch een behoorlijke snelheid voor zo’n schijfje!:p
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
IMG_20220101_170444.jpg

de kern was iets rotter dan ik dacht, ik had vantevoren bedacht dat daar massief hout zou moeten zitten.

IMG_20220101_193535.jpg

Dit is even grof geschuurd, morgen verder schuren, dan heel voorzichtig drogen (2 weken in de werkplaats, 2 weken in een onverwarmde ruimte binnen en dan hoop ik dat hij klaar is voor een verwarmde ruimte).
Als hij klaar is gooi ik hem in de challenge, ik denk dat houtdraaien toch ook zonder geometrisch gepriegel moet kunnen :cool:
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Ben het met je eens Jurriaan, ziet er al prima uit, was toch wel een beetje een uitdaging om hem heel te houden denk ik.(y)
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Ohh prut:eek:. Blijkbaar vond de kat het maar niets….ze kunnen nogal kritisch zijn qua smaak. Heb soortgelijke ervaringen maar dan met bijv. Antieke beeldjes/vaasjes….En? Vermanend toegesproken? Of tijdelijk verbannen uit de woonkamer?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.