Zero clearance inserts

Rick84

Nieuw lid
28 nov 2023
22
2
Goes
Hallo ik was op zoek naar zero clearance voor mn makita ls1019. Nu zag ik ze op etsy staan. Zou dat een beetje nauwkeurig spul zijn. En misschien weet iemand ze ergens anders te vinden. Graag hoor ik van jullie
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.286
613
Moordrecht
Geen idee, schijnen goed dik te zijn. Heb er zelf geen ervaring mee. Is goedkoop genoeg om t is te proberen
 

Wim ()

Actieve deelnemer
1 jun 2023
93
28
België, Limburg
Je kan er misschien zelf maken uit mdf / hout? Als je de huidige insert met dubbelzijdige tape als een template gebruikt voor de buiten omtrek met een kopieerfrees en de gaten. Met vol hout kan je schaven voor op dikte te brengen. MDF zou je op dikte kunnen zagen in en tafelzaag als je het eerst doet zodat je een groter stuk hebt om vast te houden buiten het bereik van de zaag.
 

Rick84

Nieuw lid
28 nov 2023
22
2
Goes
Ze zijn ok (die dikke vinyl stroken dus), is mijn ervaring. Maar ik heb inmiddels een Cauliflower insert (Festool Kapex 120, ze zijn er ook voor andere merken) & die bevalt beter
Bedankt. Ik zie ze voornamelijk voor de festool idd. Ik zie ze ook voor makita. Komt dan uit amerika volgens mij. Waar heb je ze gehaald?
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.945
834
Enschede, Twente
Bedankt. Ik zie ze voornamelijk voor de festool idd. Ik zie ze ook voor makita. Komt dan uit amerika volgens mij. Waar heb je ze gehaald?
GereedschapPro. Maar ik zag dat ik de naam verkeerd gespeld had: Colliflower, dus. En ik zie geen Makita-uitvoering bij GPro. Dan zul je zelf moeten importeren, ben ik bang.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.725
754
Antwerpen
Ik heb de Fastcap geprobeerd voor mijn Erika maar na verloop van tijd stoorde het me dat ze “op de tafel” liggen, ook al is dat niet veel. Maar je zaagt niet meer 100% haaks en dat stoorde bij mijn kleinere juwelendoosjes. En elke keer dat je je zaagblad onder een hoek zet, moet je de Fastcap weer vervangen. Daarom een zero cleance die in je zaagtafel ligt is veel beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick84

teunos

Actieve deelnemer
12 apr 2021
106
92
Oss
Die van mij is van 6mm multiplex, opgedikt met tape onder de schroeven tot hij perfect vlak met het bovenvlak ligt. Half uurtje werk gezien de uitsparing gewoon een zuivere rechthoek is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick84

Rick84

Nieuw lid
28 nov 2023
22
2
Goes
Ik maak met plaat mdf een zero clearence fence. Dus een soort bak op mn tafel. Zaag capiciteit genoeg nog. En kan mn vaste zaagdiepte hoger zetten zodat ik het niet doormidden zaag. En ideaal voor zeer kleine dingen te zagen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.