Zelf tafel maken 240cm rubberwood met stalen poten

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
274
152
Leiden
Ergens vind ik dat zonde, niemand wordt geboren met al deze kennis en je moet ergens beginnen. Ik ben ook met weinig kennis begonnen aan een tafel maken en dat is toch goed gelukt. Natuurlijk heb ik bijgeleerd en zou ik het nu anders doen, maar dat is ook de enige manier om te leren (voor mij tenminste). Je leert er veel van wat je ook voor andere projecten kan gebruiken. Nu over belasting, straks over houtsoorten enz enz.
Ik ben zelf helemaal niet zo handig, maar heb toch leuke projectjes gemaakt.
Mijn tip zou zijn om het avontuur aan te gaan en te zien wat je er van kan leren. Als het om geld gaat zou ik überhaupt niet proberen zelf dingen te maken. Los hout kost vaak al net zoveel als nieuw kopen (bij bijv. Tuinkasten e.d.), met materiaal, verbruiksmaterialen en gereedschap ben je als particulier vaak duurder uit. Mijn tafel had ik wel goedkoper/ even duurde kunnen kopen denk ik, maar heb nu veel geleerd over houtsoorten, lassen, epoxy, frezen en mooiste houttekening uitzoeken.

Lang verhaal kort, maken is leuker en iedereen moet ergens beginnen. Kopen is minder gedoe en meestal goedkoper.
 
  • Leuk
Waarderingen: 3xtr3m3, Taab en jorisvh

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
maken is leuker en iedereen moet ergens beginnen. Kopen is minder gedoe en meestal goedkoper.
het maken moet een beetje in je zitten + je moet van bij het begin aanvaarden dat je zal vallen, en weer moet/kan opstaan
bij zelf maken heb je arbeidsbevrediging
bij kopen ?
op wie geen 2 rechterhanden heeft, heb ik geen kritiek
goed dat niet iedereen die heeft, want anders had ik geen werk
 
  • Leuk
Waarderingen: 3xtr3m3

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.