Zaken meenemen uit Canada

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.396
1.155
Ulvenhout
Ik ben nu voor 10 dagen in Canada voor een tournee. Ik dacht ineens, zijn er nog spullen die aantrekkelijker zijn om hier te kopen en mee te nemen naar Nederland? Bijvoorbeeld afwerkmiddelen of (klein) gereedschap?
ik moet er wel bij vermelden dat ik in Montreal, Ottawa en Toronto zit en dan vooral in het centrum en zonder eigen vervoer. Ik neem aan dat de zaken met gereedschap ed vooral buiten het centrum zitten.
Maar als er iemand iets weet houd ik me aanbevolen.

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
563
260
Veritas zit in Ottowa.
Dat is dan ook gelijk het enige dat ik kan bedenken dat wezenlijk goedkoper kan zijn omdat je de import- en distributiekosten omzeilt.

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
544
54
Groningen
Ooit eens gezien dat een paar jaar geleden Makita accu gereedschap er veel goedkoper was, het heeft er een andere typeaanduiding die 1:1 overeenkomt. Mss eens op de site van home depot oid kijken?

LFlab

Post veel
7 mei 2018
1.000
318
Rosmalen
Als je dingen meeneemt, verpakkingsmateriaal, labeltjes, bonnetjes, etc weggooien (bonnetjes eventueel foto van maken), van duurdere dingen in ieder geval (mocht je een schaaf willen gaan kopen of zo). Anders krijg je alsnog invoerrechten en BTW (weet niet hoe scherp ze zijn op gereedschap, maar kleding en muziekinstrumenten staan wel op de radar bij de douane).

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.221
1.157
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik ben nu voor 10 dagen in Canada voor een tournee. Ik dacht ineens, zijn er nog spullen die aantrekkelijker zijn om hier te kopen en mee te nemen naar Nederland? Bijvoorbeeld afwerkmiddelen of (klein) gereedschap?
ik moet er wel bij vermelden dat ik in Montreal, Ottawa en Toronto zit en dan vooral in het centrum en zonder eigen vervoer. Ik neem aan dat de zaken met gereedschap ed vooral buiten het centrum zitten.
Maar als er iemand iets weet houd ik me aanbevolen.
Zit er een WoodCraft in een van die steden? Altijd leuk om even doorheen te lopen - soort Baptist on steroids...

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.221
1.157
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Als je dingen meeneemt, verpakkingsmateriaal, labeltjes, bonnetjes, etc weggooien (bonnetjes eventueel foto van maken), van duurdere dingen in ieder geval (mocht je een schaaf willen gaan kopen of zo). Anders krijg je alsnog invoerrechten en BTW (weet niet hoe scherp ze zijn op gereedschap, maar kleding en muziekinstrumenten staan wel op de radar bij de douane).
Moet je toch wel een goed verhaal hebben waarom je een spookschaaf (oid) bij je hebt....

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.050
18
shinglemaker.wordpress.com
lk ga best wel vak die kant op en neem altijd wat mee - koffers vol met gereedschap - van Nederland maar nooit anders om. Het hangt af aan wat je geïnteresseerde in bent.
In Montréal bv zou ik Mathieu Collette opzoeken een smid die ook aan de Norte Dame Paris herbouw ing heeft gewerkt.

Rizz

Oud hout
15 apr 2014
2.509
807
Moordrecht
Je mag voor €430 onbelast meenemen in het vliegtuig, dus ik zou me niet druk maken over verpakkingen weggooien, juist niet. Want als ze wel controle houden ben je alsnog de sjaak als je niets kan aantonen

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.705
1.052
71
Veldhoven
Vwb elektrisch (accu) gereedschap, ik heb als zeeman vroeger genoeg mee gesjouwd vanuit Vancouver.
Is wel 110 Volt 60 Hz. Maar ook bij Sears voor weinig een grote schaaf en pijpklemmen gekocht.
(Is wel 40 jaar geleden.....)

trigger

Oud hout
15 jun 2020
3.050
2.279
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik heb er al eentje, maar Sheartek in Canada maakt spiraalassen voor veel hier in EU gebruikte modellen vlak/vandiktebanken. Die gaan wel over die 430 euro grens heen, maar kan misschien alsnog wel goedkoper uitvallen als je hem zelf mee neemt.

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
563
260
Moet je toch wel een goed verhaal hebben waarom je een spookschaaf (oid) bij je hebt....
Tja, dat is inderdaad misschien lastig uit te leggen als je met een kantoorbaan daar op zakenreis bent.

Ik kende een drummer die wel eens op tournee ging in de VS en dan met een mooie snaredrum terugkwam. Kwestie van een gebruikt vel erop zetten zodat die "gebruikt" was en dan was het bij de douane geen probleem. Maar ja, dat past wel in het verhaal van een muzikant op tournee.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.