Zaagtafel voor hobbyist

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Als je toevallig in de buurt van Veldhoven bent....Ik heb de DeWalt 7492 staan. die is alleen wat groter dan de 7485.
Er ligt hiet genoeg hout om mee te proberen.
 

dvh

Actieve deelnemer
29 aug 2019
60
15
Brugge
Die filmpjes ken ik ja. Heb daar echter geen ruimte voor en ben uiteindelijk veel duurder uit dan met een tafelzaag.
Met een tafelzaag heb je toch veel meer ruimte nodig? 2x de lengte van je werkstuk. Met een mft de ruimte van je tafel / werkstuk (grootste van de 2)
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Die filmpjes ken ik ja. Heb daar echter geen ruimte voor en ben uiteindelijk veel duurder uit dan met een tafelzaag.

De MFT heb ik ook i.c.m. Een invalzaag. De MFT is ontzettend veelzijdig en niet alleen te gebruiken om op te zagen, ook klemmen/verlijmen/werktafel etc.

Ja, is veel geld voor wat het is en mogelijk beter om zelf een MFT top te maken/laten maken, paar setjes benchdogs/klemmen. Schulpen werkt minder goed op de MFT zelf maar daar kan de rail juist weer uitkomst bieden.

De tafelzaag is vooral snel als ie al opgesteld staat en voor schulpen. Omdat je rondom je zaag ruimte nodig hebt is de MFT qua benodigde footprint niet veel groter/kleiner EN kan er mooi een kastje onder om gereedschap in op te bergen. Een werktafel heb je ALTIJD nodig, een tafelzaag staat ook ongebruikt gewoon in de weg, ook op zijn kant in een hoekje (rare vorm).

Nadeel is wel weer dat je voor grotere werkstukken en zagen de MFT weer helemaal leeg moet maken.
 
Laatst bewerkt:

FrituurKoning

Actieve deelnemer
10 apr 2021
50
25
Schiphol
MFT is toch niks voor mij, dat kost teveel geld/moeite om mijn ruimte aan te passen (ik heb niet veel mogelijkheden). Verder is wat ik wil gaan doen/al doe in alle filmpjes via een zaagtafel te doen. In ieder geval bedankt voor de suggestie. Nu nog iemand vinden met een Makita MTN100 waar ik kan kijken :)
 

henkvanzuylen

Actieve deelnemer
26 dec 2016
368
286
's-Hertogenbosch
MFT is toch niks voor mij, dat kost teveel geld/moeite om mijn ruimte aan te passen (ik heb niet veel mogelijkheden). Verder is wat ik wil gaan doen/al doe in alle filmpjes via een zaagtafel te doen. In ieder geval bedankt voor de suggestie. Nu nog iemand vinden met een Makita MTN100 waar ik kan kijken :)
Ik heb zo’n Makita..... je mag gerust een keer komen kijken hier in ‘s-Hertogenbosch :)
 

Bertislief

Actieve deelnemer
19 aug 2020
63
14
Ik ben sinds een klein half jaar in bezit van de GTS 10 XC.

Super, maar dan ook écht super tevreden over. Behalve de stof die hij aan de bovenzijde alsnog uit gooit.

Nu is dat voor mij geen spelbreker. Heb een schuur/werkplaatsje. En die stofzuig ik af en toe. Geen probleem verder dus.

De GTS is nauwkeurig, degelijk en prima in te bouwen in een werkbank. Bovendien heb ik de Triton TRA001 ingebouwd. Een gecombineerde freestafel dus. Erg blij mee.

Succes met jouw keuze...

Uiteraard mag je komen loeren, maar woon in de Achterhoek. Beetje uit de buurt...
 

FrituurKoning

Actieve deelnemer
10 apr 2021
50
25
Schiphol
De Makita gaat hem niet worden, de verkoper was er zelf ook niet heel enthousiast over :ROFLMAO:. Alleen de 2704 is van Makita goed genoeg maar die is 850 euro, dat is me wat teveel. Dan maar de DeWalt ergens uitproberen :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.