Zaagtafel DeWalt DW 744XP-QS - geleiders |

Utnubu

Nieuw lid
9 apr 2017
1
0
Ik ben op zoek naar twee geleiders voor een zaagtafel DW 744 ( jr 2008) om een duwblok / haakse aanslag op te maken om planken recht af te korten. Ik begrijp dat die rails in VS ook wel 'miter rails' worden genoemd. Maat is 19 x 0.95 mm (3/4 x 3/8 ""). INCRA is mooi, maar duur en heeft US-maatvoering. (a) Wat, en welke aanbieder, is aan te raden qua maatvoering en prijs ?; (b) Zijn de rails van EU-zaagtafels universeel (Metabo / Bosch / Makita / DeWalt) ?; (c) Levert INCRA ook EU-sets ? (d) zijn de MicroJig Zeroplay sliders aan te raden ? Ik hoor graag.
DW744.jpg
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Waarom niet gewoon een slede maken met resthout. Kost hooguit 5 euro en is vele malen secuurder dan 2 van die linialen.
Mits je hem goed in elkaar zet natuurlijk ;)
 

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
precies, heb ik voor mijn dw745 ook gedaan.

2 strips ter breedte van je mitresloten daar vervolgens een mdf of multiplexplaat op, lijmen, schroeven - dan 1x zaagsnede tot nagenoeg het einde, en op basis van die zaagsnede haakse vurenbalkjes voor stevigheid.

https://www.youtube.com/watch?v=0cFCyDTiCzc zoiets dus
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.