WoW......ziet er mooi uit zeg! Prachtig werk!Ik heb mijn machine hier in Tongeren gekocht (Jageneau). Er was toen een actie van Bosch. (maar het was toch meer dan 1100 euro hoor)
een paar foto's van de keuken :
Bekijk bijlage 32876 Bekijk bijlage 32877Bekijk bijlage 32878
Mga1600,
ik heb zelf een GTS10XC van Bosch. en ik kan je bevestigen, prima machine.
Had eerst ook met het bijgeleverd zaagblad gewerkt, maar al snel begon het blad zo nu en dan een korte slinger te geven. Dus heb ik zeer snel het zaagblad vervangen. Het origineel zaagblad is van het type "Optiline Wood". nadeel van dit zaagblad is het ongedempt is (veroorzaakt soms een paar slingeringen waardoor de cut niet mooi is en maakt veel lawaai - Chinese bucht) . Door er een "Top Precision best for wood bestelnummer 2 608 642 102" op te zetten (Italiaanse makelij ;-) ) ga je veel naukeuriger en veel stiller zagen. Let wel, deze heeft een tand van 2.3 ! dus de spie zeker niet vergeten.
Heb er mijn keuken mee gemaakt in vol-eik en heb er geen dag spijt van.
Heb wel de tranporter op wielen bij gekocht (GTA60W) is echt een must hoor en het laat toe om de machine met minder plaats weg te zetten.
Jos
Het onderstel is niet breeder dan de machine, maar 77cm is krap... oppassen met de uitschuifbare steun en zorg dat de langsgeleider van de tafel is afgenomen.
Betreffende het zaagblad, de zaagbladen van Freud (is als ik mij niet vergis deel van Bosch nu) zijn zeer goed. Hun demping maakt dat de snijlijn mooi is en de machine veel rustiger loopt.
De Top Precision van Bosch komt bijna zeker van Freud en zijn ong 50% duurder dan de gewone, maar de chinese versie klinkt ook als een gong.
Ik heb op de forum van Bosch duitsland een heel relaas geschreven over wat ik vind als "voor verbetering vatbaar", maar je mag dergeljke machines uiteraard niet vergelijken met een Robland. (zijn ook ettelijke malen duurder ...) en het lijkt een waslijn negatieve items, maar ze zijn bedoeld om de machiene nog te verbeteren
Meer info (in mijn beste duits he..) https://www.bosch-professional.com/de/de/community/category/gts10xc-und-dado/275020-t/p2
- er is kans dat je invoerrechten moet betalen
- als de machine kapot is dan is er kans dat je hem naar Duitsland moet terug sturen (hoop verzendkosten)
- er kunnen onderdelen inzitten die niet op de NL markt te verkrijgen zijn
- voor garantieclaims zal je altijd de kosten moeten betalen als je de machine bij een winkel inlevert