Zaagmachine om mee te beginnen

Frenksel

Nieuw lid
30 jan 2019
2
0
Ik heb zelf sinds een aantal weken de DeWalt 7492 met een Freud LP40M 60 tands zaagblad. Ik ben er bijzonder tevreden over. Zowel afkorten als schulpen gaat geweldig met dit zaagblad, mooie cleane zaagsnede!

Ik heb heel lang gezocht naar welke zaagtafel ik wilde. De reviews van DeWalt zijn overwegend goed en de mijne was uit de doos vandaan zeer nauwkeurig. Ik vond dat de machines van Bosch erg veel speling hadden, zowel groen als blauw. Makita heb ik ook lang op mijn lijstje gehad, maar uiteindelijk is het DeWalt geworden en ik heb er geen moment spijt van gehad. Herrie? Tsja, het zal wel, het is een zaagmachine, hè. Doppen in en gaan. Ik vraag me af of je die paar decibellen verschil nou zo hoort in de praktijk. Misschien als je hele dagen aan het zagen bent, maar dan beginnen je buren ook bij een stillere machine wel te sputteren.
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
4 weken geleden mijn DeWalt 7492 besteld. Zou 28 april komen en nu duurt het nog tot einde week. Drukte bij DeWalt.
 

Frenksel

Nieuw lid
30 jan 2019
2
0
4 weken geleden mijn DeWalt 7492 besteld. Zou 28 april komen en nu duurt het nog tot einde week. Drukte bij DeWalt.

Ik had hetzelfde probleem. En toen ik hem uiteindelijk kreeg miste de langsgeleider! Gelukkig konden ze uit voorraad een nieuwe leveren
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Ik had hetzelfde probleem. En toen ik hem uiteindelijk kreeg miste de langsgeleider! Gelukkig konden ze uit voorraad een nieuwe leveren


Nou, vandaag komt de zaag dan binnen. Zal het vanavond wel zien. Heeft toch algauw 6 weken geduurd sinds bestelling.
 

Rob Saw

Nieuw lid
8 mei 2020
7
1
Ik ben ook van plan om de 7492 te kopen, alleen geven veel webshops aan dat er leverproblemen zijn. Iemand nog tips met winkels die ze nog op voorraad heeft?
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Vandaag de 7492 ontvangen met verrijdbaar onderstel. Dit onderstel inclusief een extra 50 tands zaagblad was maar 70 euro duurder dan enkel de zaag.

Het is een flink pakket. Toen ik thuis kwam stond er een grote pallet in de tuin met wat kleden erom heen voor eventuele dieven.

Zaag ziet er goed uit. Wel moet ik hem nog heel ietsje beter afstellen. IK wist al dat er geen softstarter op zit en op zich valt er mee te leven. Maar wie weet koop ik zoiets nog erbij.
 

Shivte

Nieuw lid
29 apr 2020
8
0
Ik was ook al 2 weken aan het uitkijken naar een Dewalt 7492set, maar inderdaad nergens in stock. Heb hem daardoor ook nergens besteld maar klium.be had er plots een paar geleverd en met geluk daar nog 1 kunnen bestellen gisteren. Wordt maandag geleverd! Wat een gelukje :D
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Ik was ook al 2 weken aan het uitkijken naar een Dewalt 7492set, maar inderdaad nergens in stock. Heb hem daardoor ook nergens besteld maar klium.be had er plots een paar geleverd en met geluk daar nog 1 kunnen bestellen gisteren. Wordt maandag geleverd! Wat een gelukje :D

Daar komt de mijne ook vandaan. Die waren net zo duur als Toolnation waar ik liever niet bestel.
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Wat is er mis met toolnation ?
Gewoon irritatie over hun lever- en wachttijden zonder dit duidelijk te vermelden op hun website.

En een hele uitvoerige discussie die ik heb gehad over het ontbreken van een complete Festool systainer met artikelen waarbij hun maar bij hoog en laag bleven volhouden dat deze toch echt geleverd zou zijn. Uiteindelijk de ontbrekende systainer toch gekregen maar het had wat voeten in de aarde.

Een keer een multi-tool besteld voor bezorging volgende dag welke ik echt zeer dringend nodig had, bleken ze ineens magazijn telling te hebben en duurde het nog 2 weken voordat ze weer gingen leveren. Maar bij de bestelling wel netjes vermelden op voorraad. Deze gelukkig de volgende dag kunnen annuleren en ergens anders besteld. Ergens op de homepage stond met kleine lettertjes dan wel dat die magazijn telling er was, maar wie kijkt daar naar? In het bestelproces werd er met geen woord over gerept en kon ik voor de volgende dag nog een bezorg locatie opgeven.

Opgeteld na deze ervaringen probeer ik ze te mijden, maar ze hebben wel altijd best scherpe prijzen.
 
  • Leuk
Waarderingen: HobbyMan

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
128
20
Barendrecht
Zelfde ervaringen met ze, zoveel mogelijk vermijden. Dat tientje meer is het echt wel waard om bij Geerdink, baptist of Firma Kruis in Rotterdam te bestellen
 

Rob Saw

Nieuw lid
8 mei 2020
7
1
Ik was ook al 2 weken aan het uitkijken naar een Dewalt 7492set, maar inderdaad nergens in stock. Heb hem daardoor ook nergens besteld maar klium.be had er plots een paar geleverd en met geluk daar nog 1 kunnen bestellen gisteren. Wordt maandag geleverd! Wat een gelukje :D
Bedankt voor de tip! Ik heb de zaag inmiddels binnen via klium.nl.
 

Steven73

Actieve deelnemer
3 nov 2018
53
0
goed om te horen dat meerdere enthousiaste verhalen zijn over de dewalt. Ik zie wel dat er wat verschillen in type worden aangegeven en daardoor ook een prijs verschil.
bv DWE of QS
heeft iemand enig idee waarop de verschillen berusten
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
goed om te horen dat meerdere enthousiaste verhalen zijn over de dewalt. Ik zie wel dat er wat verschillen in type worden aangegeven en daardoor ook een prijs verschil.
bv DWE of QS
heeft iemand enig idee waarop de verschillen berusten

DWE betekent het typenummer, dat staat voor elke zaagtafel

DWE 7485
DWE 7492

QS weet ik niet zeker, veelal worden daar op die plek met letters achter ter typenumer de accesoieres mee bedoelt, zoals RS Rolling Stand, X is vast onderstel

Bij Festool is de E de electronische motorrem etc.

Bij webshops wordt soms niet dduidelijk aangeven welk type het nou exact is, vaak helpt een EAN nummer je dan nog even op weg om er zeker van te zijn dar je een bepaalt accesorie niet mist ofzo. Een boor kan zomaar in een kartonnen doos geleverd worden terwijl je een dikke koffer verwacht.
 

Nocki

Actieve deelnemer
20 mei 2020
43
14
Hallo allemaal, Ik vond dit draadje en ben toevallig met precies dezelfde zoektocht bezig als de TS. Ik heb me gelijk geregistreerd want ik kan hier vast het een en ander leren.

De afgelopen 3 maanden heb ik gekeken naar een zaagtafel. Ik vond als eerste de Bosch groen PTS10 maar die wordt heel vaak stuk aangeboden. Iets met de motor, de stofverwerking en de koolborstels begreep ik.
Nadat ik afgelopen week een Makita vandiktebank vond keek ik ook even naar dat merk. Na wat filmpjes wordt het woud steeds dichter en kom ik er achter dat bijna allezaagtafels tot 800 wel last hebben van geleiders die niet altijd haaks zijn enzo. Dat bekent dat je dus alsnog heel snel een zaagslee gaat maken en aanpassingen gaat doen aan je zaag.

Omdat je die aanpassingen toch al moet doen, is het dan niet een idee om een goedekopere zaagtafel met minder opties te kopen en zelf aan de slag te gaan met een ombouw waar in goede geleiders liggen?

Achtergrond van mijn vraag ik dat ik m wil gebruiken in mijn schuurtje voor alle lichte voorkomende werkzaamheden.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Hallo allemaal, Ik vond dit draadje en ben toevallig met precies dezelfde zoektocht bezig als de TS. Ik heb me gelijk geregistreerd want ik kan hier vast het een en ander leren.

De afgelopen 3 maanden heb ik gekeken naar een zaagtafel. Ik vond als eerste de Bosch groen PTS10 maar die wordt heel vaak stuk aangeboden. Iets met de motor, de stofverwerking en de koolborstels begreep ik.
Nadat ik afgelopen week een Makita vandiktebank vond keek ik ook even naar dat merk. Na wat filmpjes wordt het woud steeds dichter en kom ik er achter dat bijna allezaagtafels tot 800 wel last hebben van geleiders die niet altijd haaks zijn enzo. Dat bekent dat je dus alsnog heel snel een zaagslee gaat maken en aanpassingen gaat doen aan je zaag.

Omdat je die aanpassingen toch al moet doen, is het dan niet een idee om een goedekopere zaagtafel met minder opties te kopen en zelf aan de slag te gaan met een ombouw waar in goede geleiders liggen?

Achtergrond van mijn vraag ik dat ik m wil gebruiken in mijn schuurtje voor alle lichte voorkomende werkzaamheden.

Persoonlijk koop ik altijd en alleen nieuw electrisch gereedschap, maar goed dat is een keuze.
Als ik naar onze oosterburen kijk dan komen twee zagen steeds bovendrijven: BOSCH GTS10XS en de DeWalt 7485 als beste kwaliteit - prijs.
PTS10: niet aan beginnen en als je beperkt budget hebt GTS 635.

Maar je kunt ook overwegen om eerst een invalzaag te kopen en dan later de zaagtafel, dat is een combinatie die meer mensen hebben en volgens mij goed werkt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.