Zaagblad met negatieve vertanding

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
393
113
Zuidoost Brabant
Ik heb een nieuwe DeWalt DWS774 en daar zit standaard een 24 tands zaagblad op. Ik was aan het kijken om er een zaagblad met wat meer tanden bij te kopen om een wat mooiere zaagsnede te krijgen. Nu lees ik iets over zaagbladen met negatieve vertanding, dit zou veiliger zijn:

Door de negatieve vertanding wordt het blad niet in het materiaal getrokken, maar geeft het een beetje weerstand. Daardoor zijn negatieve bladen makkelijker en veiliger handmatig te bedienen

Zou je dit type beter ook gebruiken op een afkortzaag? Of is dit eerder iets voor een zaagtafel?
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Nee hoor.
Een beetje fatsoenlijke leverancier zal op zn site een uitleg hebben van welk blad je wanneer gebruikt, bij deze de tip om dat eens op te zoeken of de search van deze site te gebruiken (want daar is het ook te vinden).
Er zijn namelijk veel meer variabelen dan enkel de tandhoek.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Zomaar een topic met relevante info: Vragen over nieuw zaagblad afkortzaag

Wat makkelijk/makkelijker zoekt is icm Google. Typ een zoek term/zin in gevolgd door woodworking.nl en Google haalt de resultaten uit dit forum op.

Reden waarom ik daar naar verwijs is omdat o.a het materiaal wat je wil gaan zagen ook relevant is voor je keuze.

Maar voor standaard werk (hout) van een afkortzaag kan je bijvoorbeeld prima deze gebruiken: https://www.ecotools.nl/afkortzaagbladen-industrieel (maar zo zijn er nog veel meer merken).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.