Zaagblad Dewalt DWE 7492 losgekomen.

Bertocello

Actieve deelnemer
4 aug 2023
56
51
Bree, Belgie
Ongeveer 15 gebruiksuren geleden verving ik kortstondig het 24 tands zaagblad van mijn Dewalt door een 60 tands, om effe wat fijn zaagwerk te doen. Na 10 minuten zagen terug vervangen door het zaagblad voor schulpen, daarvoor gebruik ik de Dewalt het meest. Nu ruim een week later , nadat ik op de "uit" knop duw begint plots het zaagblad te klapperen. Blijkt de moer enkele slagen te zijn gelost. Ik ben niet zo iemand die alle moeren tot het maximale aandraai, al zeker niet van de zaagtafel waarvan ik verwacht dat de moer zichzelf meer vastzet tijdens het zagen. Ik weet zeker dat ik ze goed heb vastgezet, zonder te overdrijven. Hier ben ik toch wel van geschrokken, gebeurd dit vaker?

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.726
1.063
71
Veldhoven
Er is al vaker hierover geschreven als ik me goed herinner. En de schuld werd dan gegeven aan de klap waarmee de machine startte. Oplossing was toen een soft starter in te bouwen. Maar verder blijft het gewoon goed opletten en secuur werken bij het monteren/demonteren van zaagbladen.
Gedurende mijn jaren als scheepswerktuigkundige zeiden we met vast draaien altijd voor de grap: Ik stop met vast draaien vlak voordat de bout breekt. Dat is een grapje, maar toont wel de essentie van het vast draaien.

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
1.062
290
Ik heb het ook ooit gehad.
Heeft niet te maken met het starten maar met het stoppen. Wanneer de machine stopt wordt de motor afgeremd waardoor deze snel stilstaat. Het zaagblad wil door zijn massatraagheid eigenlijk doordraaien, wanneer je de de moer niet voldoende hebt vastgedraaid kan dan het blad de moer losdraaien.
Zet sindsdien met de bijgeleverde sleutels de moer stevig vast, daarna nooit meer voorgekomen.

• Leuk
Waarderingen: Superbra en michielr

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.