alleen maar een mogelijk toekomstbeeldis dat een veronderstelling, een toekomstbeeld, of een weergave van jouw huidig machinepark ?
Voorlopig houd ik het nog bij hand aangedreven manieren van houtbewerken, (voornamelijk vanwege het geluid, de ruimte en het geld) maar ik zou al graag het eea begrijpen van de tafelzagen voordat ik er misschien ooit één koop.
En ik dacht dat mede-forumleden het misschien ook wel interessant zouden vinden.
Het viel me namelijk op dat hoe jullie het doen, het anders is dan hoe ik mensen op youtube het zie doen, (wood whisperer, bourbon moth woodworking), maar zonder ervaring en eigen machine kan ik het moeilijk vergelijken.
Ze hebben het daar vaak wel over kick-back en het lijkt me dat je daar op deze manier (aan de ene kant vast gezet op een parallel bewegend object en aan de andere kant vrij) daar minder snel last van hebt (zal minder gebeuren en je staat niet in de weg van het een eventueel projectiel) dan als je iets 'uit de losse pols' of met een duwstok tussen het snijblad en de parallelgeleider (?) door probeert te duwen.
Dat het lijkt me dat je vingers minder snel in de buurt van het zaagblad zitten.