Yetitool

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
Hoi
heeft er iemand hier een Smart Bench cnc van Yetitools, zoja wat zijn de bevindingen ?
Zou dit een redelijke cnc zijn voor zijn prijs ?
Wat denken de ervaren cnc gebruikers van deze opzet?
Mvg
Stefke
 

houtslager

Actieve deelnemer
het is een aanrader al u wil in cnc instappen om een heel plaat te bewerke [ 2.5m x 1.25m ] en nog verplaatsbaar naar het werk locatie. Ik heb mijn in engeland van de fabrik gehaalt en heb in Frankrijk en nou in NL aan het werken. Je mag langskomen in het nieuwejaar voor een kijkje en pratje met koffie - maar je moet wel wat lekkers mee nemen :D
Groetjes Karl
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
Hoi Karl moet ik dan naar Frankrijk komen of NL. Ik kom zeker een kijkje nemen. En neem uiteraard iets lekkers mee. In gebakvorm of vloeibare vorm jij bepaald ;-)
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
het is een aanrader al u wil in cnc instappen om een heel plaat te bewerke [ 2.5m x 1.25m ] en nog verplaatsbaar naar het werk locatie. Ik heb mijn in engeland van de fabrik gehaalt en heb in Frankrijk en nou in NL aan het werken. Je mag langskomen in het nieuwejaar voor een kijkje en pratje met koffie - maar je moet wel wat lekkers mee nemen :D
Groetjes Karl
kun je wat laten zien wat je ermee gemaakt hebt?
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
Hoi Karl ik ga passen, ik mag geen niet essentiële verplaatsing maken naar het buitenland ;-)
heb ondertussen een x-carve aangeschaft en speel wat met easel inventables nu. Leuk spul.
 

sibejan

Actieve deelnemer
23 apr 2017
88
26
Ljouwert
Hallo Stefke, hoe bevalt de X-carve?
Ik heb vorig jaar, voor de brexit, een Yeti gekocht, en heb er nu (pas!) langzamerhand een heel klein beetje tijd voor om 'm uit te proberen. Binnenkort maak ik er de eerste kast mee, al moet ik ook Fusion 360 nog helemaal eigen maken.
Maar ik word er nu al heel erg blij van.
Komen kijken voor andere forumleden? Stuur een berichtje. Zit in Leeuwarden.
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
@ sibejan : de X-carve bevalt mij zeer goed. zeker hun programma easel van inventables is leuk. veele You tube filmpjes te vinden. leuk speelgoedje is het. Volgend schooljaar gaat de zoon inventor volgen op school, dit moet ik dan maar ineens mee opnemen ;-) en dan kan je nog meer in easel . eerste proefstukjes waren echte experimentjes maar het went snel.
grtz
stefke
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: sibejan

Fontesb

Nieuw lid
14 nov 2021
14
4
Groningen
Hallo Stefke, hoe bevalt de X-carve?
Ik heb vorig jaar, voor de brexit, een Yeti gekocht, en heb er nu (pas!) langzamerhand een heel klein beetje tijd voor om 'm uit te proberen. Binnenkort maak ik er de eerste kast mee, al moet ik ook Fusion 360 nog helemaal eigen maken.
Maar ik word er nu al heel erg blij van.
Komen kijken voor andere forumleden? Stuur een berichtje. Zit in Leeuwarden.
Heb je de Yeti al vaker gebruikt ? Zoja hoe bevalt hij zit zelf ook te overwegen om 1 aan te schaffen
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
het is een aanrader al u wil in cnc instappen om een heel plaat te bewerke [ 2.5m x 1.25m ] en nog verplaatsbaar naar het werk locatie. Ik heb mijn in engeland van de fabrik gehaalt en heb in Frankrijk en nou in NL aan het werken. Je mag langskomen in het nieuwejaar voor een kijkje en pratje met koffie - maar je moet wel wat lekkers mee nemen :D
Groetjes Karl
Kan die het zelfde als een normale 2.5D machine? Dit is wel lekker compact :)
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Is mij helaas iets te ver rijden, vandaar dat ik benieuwd ben of iemand meer recensies heeft
Ik zou voor zo'n uitgaaf toch echt wel even gaan kijken en me goed informeren.
Staat ook op mijn lijstje, maar twijfel nog nav wat ik over de nauwkeurigheid lees op FB. Voor meubelwerk moet het wel repeteerbaar accuraat zijn en blijven.
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Ik zou voor zo'n uitgaaf toch echt wel even gaan kijken en me goed informeren.
Staat ook op mijn lijstje, maar twijfel nog nav wat ik over de nauwkeurigheid lees op FB. Voor meubelwerk moet het wel repeteerbaar accuraat zijn en blijven.
Die halve millimeter op een plaatlengte is niet erg ;-)
 

Fontesb

Nieuw lid
14 nov 2021
14
4
Groningen
Ik zou voor zo'n uitgaaf toch echt wel even gaan kijken en me goed informeren.
Staat ook op mijn lijstje, maar twijfel nog nav wat ik over de nauwkeurigheid lees op FB. Voor meubelwerk moet het wel repeteerbaar accuraat zijn en blijven.
Heb je inderdaad gelijk in, maar dan nog zou ik het graag eerst even via dit forum proberen. Hij zal bij mij deels gebruikt worden voor het frezen van treden, en de combinatie met grote platen maakt het een veelzijdige machine
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Die halve millimeter op een plaatlengte is niet erg ;-)
Als dat het zou zijn dan zou je me niet horen......
Ik ben wel benieuwd wie hier meubels mee gemaakt heeft en hoe dat beviel. Een vergelijking qua sturing en gemak met een reguliere cnc zou ik ook wel prettig vinden.
Iemand goede hands on ervaring?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.