Bij mijn kachelhout ontdekte ik een 2-tal stukken zilverberk met een doorgezaagde wrat aan.
Ik zal er iets uitdraaien, maar wat het resultaat zal worden is me nog onbekend.
Toch heb ik een bepaald doel voor ogen en hopelijk valt alles goed mee.
Je mag van het ganse gebeuren genieten van wat foto's en tekst.
De beginsituatie.

Er vertonen zich al wat kleine scheurtjes in op het bovenvlak.

De meeste hoeken van de linkse wrat op de eerste foto afzagen en monteren op de draaibank.
Via een schroefbout en klauwkop is het werkstuk uit het center geplaatst.
Het werkstuk is bewust uit het center geplaatst om de volledige wrat te kunnen behouden tot na het draaien.

Het geheel grof wegdraaien aan de buitenkant.
Dit werd op een zeer laag toerental gedaan en uiteraard met heel goed snijdende beitel.

De voorkant aan de linkerkant wat vlak gedraaid om te kunnen lijmen op een multiplex-plateau.

Multiplex-plateau met vaste flens monteren op de linker schuifbare blok

Ik zal er iets uitdraaien, maar wat het resultaat zal worden is me nog onbekend.
Toch heb ik een bepaald doel voor ogen en hopelijk valt alles goed mee.
Je mag van het ganse gebeuren genieten van wat foto's en tekst.
De beginsituatie.

Er vertonen zich al wat kleine scheurtjes in op het bovenvlak.

De meeste hoeken van de linkse wrat op de eerste foto afzagen en monteren op de draaibank.
Via een schroefbout en klauwkop is het werkstuk uit het center geplaatst.
Het werkstuk is bewust uit het center geplaatst om de volledige wrat te kunnen behouden tot na het draaien.

Het geheel grof wegdraaien aan de buitenkant.
Dit werd op een zeer laag toerental gedaan en uiteraard met heel goed snijdende beitel.

De voorkant aan de linkerkant wat vlak gedraaid om te kunnen lijmen op een multiplex-plateau.

Multiplex-plateau met vaste flens monteren op de linker schuifbare blok