Woodworking.nl December Challenge, maak een werkstuk van gebruikt hout.

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.052
854
Nootdorp
Als ik dat daadwerkelijk zou doen zou ik een permanente ban krijgen hier.
En ik mag dan meteen ook op zoek naar een nieuwe mevr. mossel. 😬

Ik heb nog wel de afgekeurde badkuip versie 1 gevuld met eiken restafval van badkuip versie 2.
Volgens mij kan ik wel een badmeubel maken waarvan de helft uit afval/hergebruikt hout bestaat.
In iedergeval een leuke uitdaging.
Zeker mogelijk. Als het hout maar niet gererycled wordt in de vuurkorf of de open haard dan maak je mij blij.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.305
637
Moordrecht
1000027890.jpg

Een deel van het gebruikte hout wat ik in huis heb. Oude balken die hier in huis lagen, Mahonie traptreden, eiken spoorbielzen, mooie vuren planken, best fijnnervig, van een pallet en wat teak can een eettafel. Nu nog gaan verzinnen wat, ik denk dat het een teak/eiken tafeltje wordt en ik hoop m op tijd af te hebben
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.490
2.985
Gaanderen
Ik heb mijn hergebruik project af. Voor het hoofdstuk gereedschap heb ik ook zagen klaar. Vandaag al mijn schraapstalen geslepen en aangezet. Deze heb ik nodig voor de fineren die ik ga gebruiken voor mijn nieuwe doos. Daar ga ik vanaf woensdag mee aan de slag.
Op de opendaghout ga ik een nieuwe methode laten zien om aanzetstalen te slijpen en aanzetten. Deze gaat sneller en je hebt minder kracht nodig. Braam blijft ook langer staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: John1969

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.490
2.985
Gaanderen
Belangrijk de 60 dagen challenge gaat wel door.
We gaan de voorwaarden hiervoor wel aanpassen. Waarschijnlijk dekt de 60 dagen niet meer de lading en rekken we de termijn wat op. Met de jury gaan Jaap en ik in overleg hoe de werkstukken digitaal moeten worden aangeleverd. Ook voor de prijzen moeten we wat anders bedenken want deze werden ter beschikking gesteld door de standhouders.

Voor diegene die het bericht van Jaap gemist hebben de open dag hout 2024 in de hanzehallen gaat niet door.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.490
2.985
Gaanderen
De Einde jaar Challenge vervangt de 60 dagen challenge!

Wat er veranderd tot nog toe is het tijdspad. Jullie krijgen een ruime maand meer om iets moois te maken. We geven zo snel mogelijk de uiterste inzenddatum op. Dit zal ergens begin december worden. Dus voor de feestdagen is er een winnaar bekend. Categorieën blijven gelijk. Begin datum vatten we ook wat ruimer op. We kijken niet op een maandje eerder begonnen.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.295
435
Etten-Leur
De Einde jaar Challenge vervangt de 60 dagen challenge!

Wat er veranderd tot nog toe is het tijdspad. Jullie krijgen een ruime maand meer om iets moois te maken. We geven zo snel mogelijk de uiterste inzenddatum op. Dit zal ergens begin december worden. Dus voor de feestdagen is er een winnaar bekend. Categorieën blijven gelijk. Begin datum vatten we ook wat ruimer op. We kijken niet op een maandje eerder begonnen.
Wim, Gaan we het digitaal aanleveren met 1,of meerdere foto’s?? Groet, Hans
 

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
211
109
‘s-Hertogenbosch
Ja, digitaal aanleveren, maar ik moet nog even overleggen hoe. Heb wel een idee, maar de invulling hiervan moet wel kunnen.

Later meer.
De resten/afval heb ik al gedigitaliseerd/ versnipperd 😁 ongeveer zo’n twee vuilniszakken van het ene en van de laatste iets meer dan één grote zak ( plus één 40 liter emmer) . Dat is al weg naar de ene of de andere biomassa centrale 🤩
 

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
211
109
‘s-Hertogenbosch
De Einde jaar Challenge vervangt de 60 dagen challenge!

Wat er veranderd tot nog toe is het tijdspad. Jullie krijgen een ruime maand meer om iets moois te maken. We geven zo snel mogelijk de uiterste inzenddatum op. Dit zal ergens begin december worden. Dus voor de feestdagen is er een winnaar bekend. Categorieën blijven gelijk. Begin datum vatten we ook wat ruimer op. We kijken niet op een maandje eerder begonnen.
Is het een idee om een eindjaars-Challenge hoofdstuk te maken waar iedereen z’n topic kan plaatsen met bijbehorende foto’s.
Zo is het voor iedereen zichtbaar en evt een inspiratiebron….
 
  • Leuk
Waarderingen: hansth en Henk H

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.490
2.985
Gaanderen
We passen de regels iets aan omdat we deels digitaal moeten gaan i.v.m. het niet doorgaan van de ODH 2024
In het deel December 2024 Challenge werkstukken plaatsen jullie je werkstuk.
De eis is minimaal 3 foto's en liefst ook een foto van het hergebruikte hout. Heb je foto's van het maakproces post die dan ook.
Omdat de jury "onbevooroordeeld" haar werk moet kunnen doen lijkt het me verstandig om er geen commentaar op te geven.
Inzendingen tot en met 15 december mogen meedoen, mits aan de voorwaarden is voldaan.
We houden de mogelijkheid open om het werkstuk ook te komen inspecteren, natuurlijk eerst in overleg.
 
  • Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
211
109
‘s-Hertogenbosch
Sorry Wim, dit had ik nog niet gelezen toen ik mijn reactie op de inzending van @John1969 plaatste. Het staat je vrij om mijn post te schrappen maar het Lilluk Ding vroeg er zelf om :giggle:
Hoi @Kor , ik moet jou en iedereen gelijk geven dat het mogelijk een lelijk ding is, vandaar ook de naam lilluk ding. Doe jij ook mee aan de challenge? Ik ga er vanuit van wel. Ben benieuwd wat jouw inzending gaat zijn en hoop inderdaad dat je aan het maakproces minimaal net zoveel plezier ondervindt als wat ik heb gehad met het mijne.

Groetjes John
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.