Ronald, Jefmen, Robert Jan, Robow, Danny, Maarten, Wimpie, Hans, Xl500, Spaander, Klaas, Niels.
Echt onwijs bedankt voor jullie commentaar. Ik waardeer het zeer dat jullie de tijd hebben genomen om mijn vraag zo serieus te nemen. Vooralsnog heb ik besloten om mijn China Tools serie in het vervolg in het Engels te doen. Dat scheelt me echt veel tijd omdat hier relatief veel in gepraat wordt en wat Editing betreft kost dat simpel weg veel tijd. (Daarnaast ben ik vast een beetje te kritisch en is het niet snel goed genoeg voor mij doen!)
De andere filmpjes wil ik vooralsnog even zowel in het Nederlands doen als in het Engels. Hoewel mijn filmpjes over mijn werkbank het ook heel goed in het Nederlands doen is het over het algemeen zo dat de Engelstalige filmpjes het in het ritme veel beter doen. Soms wel het 6 tot 10 voudige.
Maar, ik ben begonnen met dit kanaal in de eerste instantie om mezelf een beetje uit te dagen. In vind houtbewerken erg leuk, maar ook fotografie, film en nu ook het editen. Dus het is wel echt cool dat ik dit kan combineren met mijn kanaal en mezelf op deze vlakken kan ontwikkelen.
Een paar maanden geleden sprak ik tegen mijn familie de ambitie uit om te kijken of ik 1000 subscribers zou kunnen halen. Iets wat volstrekt uit de lucht gegrepen leek. De realiteit is dat dit op dit moment reeds een feit is. Echt sneller dan ik dacht.
Ik had geen idee wat hier voor nodig zou zijn, hoeveel tijd het zou kosten en hoeveel energie het me zou opleveren.
Inmiddels ben ik er wel achter dat het allemaal niet vanzelf gaat. (Die les had ik al een keertje geleerd, maar hij werd nogmaals bevestigd) Het kost erg veel tijd om een filmpje te maken op een wijze dat het mij energie geeft als ik er zelf naar moet kijken. Het geeft me ook wel een soort van druk om een filmpje te uploaden. Wat vinden mensen ervan, is het interessant genoeg, wat verwacht men van mij? En ook is het even wennen om jezelf zo terug te zien met alle rare fratsen, bolle kop, dikke onderkin etc. Haha
Ik ben nog steeds de juiste hoek aan het zoeken
Dat is soms lastig omdat het me ook afhoud van andere dingen zoals houtbewerking, sporten en het familie leven.
Aan de andere kant krijg ik er heel veel voor terug in reacties, mensen die er inspiratie uithalen en dat met mij delen.
Nu ik op 1000 subscribers zit geeft het me eigenlijk alleen maar meer energie om door te gaan, maar ik moet wel wat meer balans brengen naar mijn familie toe wil ik dit ook in goede harmonie vol kunnen blijven houden.
Dus mijn keuze is voorlopig de China Tools serie (deel 4 is overigens vandaag ook geüpload)
In het Engels te doen.
Waar dit avontuur eindig weet ik niet. Ik heb geen doelstellingen en wil er met name van genieten en het leuk blijven vinden. Dus de overige filmpjes doe ik voorlopig nog in beide talen omdat ik het mezelf het liefst in Nederlands zie doen. Maar mocht ik uiteindelijk hier ook een keuze in moeten maken, dan moet ik wel voor Engels gaan (in ieder geval wat daar op lijkt)
Jee, het is een lang verhaal geworden. Maar gezien de tijd die jullie erin gestopt hebben wilde ik dit graag even kwijt.
Ik heb mijn gezin beloofd om de laatste weken van dit jaar samen met het hen door te brengen. Dus mijn nieuwe filmpjes zullen pas in het nieuwe jaar weer verschijnen.
Iedereen voor straks onwijs mooie kerstdagen en natuurlijk een super mooi 2020.
Groet
Dennis