Thanks. Ik had er nog op gezocht maar kon hem hier op het forum niet vinden. Lijkt me een goede investering om te doen. Als je de boel hebt staan ga je niet snel meer schuiven...
Ik snap je verhaal met betrekking tot de Isobouw platen niet helemaal. Deze komen toch op de gordingen/spanten te liggen? Welke winst zou ik er dan aan overhouden, behalve tussen het hout dan?
Met betrekking tot OSB op de vloer, zal underlayment een veel betere oplossing zijn? Misschien beide toepassen? Eerst de OSB en dan de underlayment? Op de zolder komt niet heel veel gewicht, aan de korte kant naast het trapgat de compressor en afzuiging. Lange plek inderdaad wat opslag van spullen, geen grote houtvoorraad verwacht ik. En anders zal ik er later een vloerbalk tussen moeten proppen. Misschien een idee om met variabele afstanden te werken. Eerste stuk op 600 en laatste stuk naar 400 toe.
Renopir platen zijn met 2 personen met de hand te leggen.
dakbeschot eerst optrekken met underlayment, daarop renopir, spinvliesfolie direct over de tengels spannen, 9mm tengels op tengels schroeven, panlatten en dakpannen
muurplaat zou ik iets naar binnen verplaatsen
onderste regel hsb op betonblok in hardhout, of als het goedkoop moet een dpc ertussen zodat optrekken vocht niet verder omhoog kan.