Werkplaats bouwen en inrichten (18m2)

shadow elenter

Nieuw lid
5 jun 2017
12
13
Hallo,

Even voorstellen want dit is mijn 1e post:
Ik ben 31 jaar, brandweerman van beroep (en vrijwilliger) in Zuid-Holland, met houtjes spelen doe ik al heel wat jaartjes, maar door de komst van wat geld en werkruimte de laatste paar jaren steeds meer en meer.
Meestal kleine projectjes, maar uitlopend tot medium formaat meubeltjes.
Hieronder een paar van mijn creaties.
O3VV2Gel.jpg

CCiQjEUl.jpg

WXiufe1l.jpg

2iWBkX5l.jpg

7zx8dGol.jpg


Door naar het topic!
Ik heb recent een huis gekocht, en hierbij hoort een gemetselde berging met betonen fundering.
Helaas is deze wat aan de kleine kant dus deze ga ik (deels laten) uitbreiden tot een formaat van 4 bij 6 meter.
De berging zal geïsoleerd worden en in 2 ruimten gesplitst worden om het fietsen en tuinbenodigdheden opbergdeel te scheiden van de werkplaats.

cqZ1dEg.png


rrpspjt.png


De hoek achterin de fietsenberging krijgt gedwongen door omliggende zaken 45 graden hoekje waar ik niet omheen kan.
De berging zelf wil ik isoleren om geluidsoverlast van omwonende te beperken en ik zit te denken om hem permanent "beperkt" te verwarmen door een elektrisch kacheltje te plaatsen welke functioneert op een zonnepaneeltje te maken in de werkplaats.
Het idee is om zo de temperatuur in ieder geval boven 0 te houden en daarmee vocht buiten te houden. Als ik dan daadwerkelijk aan de slag ga in de koude maanden zal de kachel wat hoger komen te staan.

De inrichting, en hoe de stofafzuiging geregeld moet worden wil ik met jullie wat over sparren in een iets later stadium, maar bij deze alvast een globaal overzichtje van wat ik heb en nog wil in de werkplaats.

Mijn huidige stationaire gereedschap:

-festool tafelzaag verwerkt in een verrijdbare tafel van 110x80 cm
-festool afkortzaag verwerkt in een verrijdbare tafel van 100x80 cm
-freestafel verwerkt in een verrijdbare tafel van 92x65 cm
-paulk achtige MFT werkbank, ook verrijdbare van 100x80 cm