Ah dat is toch wel een stevig formaat deuvel. Dat stelt me gerust voor m'n eigen werkbank, als ik zelf zit te ontwerpen maak ik potentiele problemen vaak groter dan ze zijn
Daar mag je zelf een oordeel over vellen, zie foto. Meneer Meyers heeft ondertussen ook wat werkbanken met enkele variaties gemaakt. Dit is er een van.
Bekijk bijlage 73165
Bekijk bijlage 73166
Bekijk bijlage 73167Omdat je de vise direct op de poot zet, heb je wat minder losse onderdelen te versjouwen. Maar die poot wordt wel zwaarder. Cosmetisch mooier? Is een kwestie van smaak. Voor mij wel. Praktische voordelen? Mja, denk ik van wel. Je kunt wat meer met de ruimte tussen de beide poten doen (aflegplank? sliding deadman?). Heeft iemand daar een Nederlandse naam voor?
Heel gaaf Houtvos! Leuk om te zien dat we dezelfde werkbank bouwen Ik had deze helemaal gemist, terwijl ik toch wel wat tijd op het forum doorbreng nu in ieder geval geabonneerd, ben benieuwd naar het eindresultaat! Zie ik nou goed dat jij het gereedschapsvak ook hebt laten vervallen en de volledige diepte hebt gebruikt als blad? Succes verder met de bouw!
Erg mooi, lijkt me een fijne, zware tafel te worden. Verlijm je het werkblad met de deuvels ook? Of zit het los al stevig genoeg puur door het gewicht.