Mede hout vrienden
Ik hoop dat dit verhaaltje in de juiste rubriek staat, denk van wel.
Toen ik een klein mannetje was wist ik al wat ik wou worden later.
Kraanmachinist was mijn grote droom, werken met die grote machines, onvoorstelbaar.
Dus woord bij daad en vanaf het middelbaar gekozen voor de richting bouw - hout.
Helaas ( lees leuk ) werd ik gebeten door die hardnekkige houtmicrobe en was op slag verslaafd.
Vanaf mijn 15de elk weekend meegegaan met een plaatselijke schrijnwerker tot ik mijn technisch diploma haalde op 18.
Sinds mijn 18 ben ik vast beginnen werken ( dankzij mijn stage ) in een ambachtelijke meubelmakerij.
De meubelmakerij waar ik actief ben is een 3de generatie meubelmakers met het hart op de juiste plaats en met vooropgestelde normen ( nauwkeurigheid en eerlijkheid ).
Daar wij werken op ambachtelijke manier komt er geen cnc aan te pas ( het is enkel de zaakvoerder en mezelf, cnc is in zijn ogen voor massa productie ).
De jaren versteken en ik leerde met vallen en opstaan de kneepjes van het vak inzake massief, fineer en plaatmateriaal.
Ook een gezonde dosis humor en mensenkennis kwamen voor in het ' lespakket '.
Helaas aan alle mooie liedjes komt een einde en binnen een kleine 10 weken gaat mijn baas en tevens goede vriend op welverdiend pensioen.
Opvolging is helaas niet gegarandeerd, budget om over te nemen helaas ook niet.
Dus hierbij mijn vraag aan jullie houtvrienden,
Kennen jullie in West Vlaanderen een bedrijf waar kwaliteit voorgaat op tijd?
Waar de mens en klant op de eerste plek komt en geen melkkoe is?
Graag jullie advies
Bert
Ik hoop dat dit verhaaltje in de juiste rubriek staat, denk van wel.
Toen ik een klein mannetje was wist ik al wat ik wou worden later.
Kraanmachinist was mijn grote droom, werken met die grote machines, onvoorstelbaar.
Dus woord bij daad en vanaf het middelbaar gekozen voor de richting bouw - hout.
Helaas ( lees leuk ) werd ik gebeten door die hardnekkige houtmicrobe en was op slag verslaafd.
Vanaf mijn 15de elk weekend meegegaan met een plaatselijke schrijnwerker tot ik mijn technisch diploma haalde op 18.
Sinds mijn 18 ben ik vast beginnen werken ( dankzij mijn stage ) in een ambachtelijke meubelmakerij.
De meubelmakerij waar ik actief ben is een 3de generatie meubelmakers met het hart op de juiste plaats en met vooropgestelde normen ( nauwkeurigheid en eerlijkheid ).
Daar wij werken op ambachtelijke manier komt er geen cnc aan te pas ( het is enkel de zaakvoerder en mezelf, cnc is in zijn ogen voor massa productie ).
De jaren versteken en ik leerde met vallen en opstaan de kneepjes van het vak inzake massief, fineer en plaatmateriaal.
Ook een gezonde dosis humor en mensenkennis kwamen voor in het ' lespakket '.
Helaas aan alle mooie liedjes komt een einde en binnen een kleine 10 weken gaat mijn baas en tevens goede vriend op welverdiend pensioen.
Opvolging is helaas niet gegarandeerd, budget om over te nemen helaas ook niet.
Dus hierbij mijn vraag aan jullie houtvrienden,
Kennen jullie in West Vlaanderen een bedrijf waar kwaliteit voorgaat op tijd?
Waar de mens en klant op de eerste plek komt en geen melkkoe is?
Graag jullie advies
Bert