WEN LL2156 Figuurzaagmachine kopen

DirkO

Nieuw lid
14 jul 2020
5
0
Hallo.

Mijn naam is Dirk. Hout is mijn hobby. Momenteel ben ik veel met een figuurzaag bezig. De huidige (een Güdde) voldoet niet helemaal. Dus ben ik op zoek naar een nieuwe.
In de middenklasse heb je alleen de Proxxon DS460 of Amerikaanse machines, zoals de WEN LL2156, die hier helaas niet te krijgen is. Of misschien toch? Ik hoor het graag.
De Hegner MC1 begint bij €600, dus al wat hoger dan bovengenoemde machines.
Mijn vraag : Is de aankoop van een 2de- hands Hegner MC1 of MC2 een goede keuze?

Alvast bedankt voor een reactie.

Groetjes

Dirk

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.929
1.158
Leeuwarden
Een Europese variant van genoemde machine is de Pegas die Baptist verkoopt. Ik heb deze machine en ben er zeer tevreden over. Een tweedehands Hegner lijkt me een uitstekend alternatief voor je. Deze houdt volgens mij ook goed zijn waarde mocht je later naar een andere machine willen switchen.

Fons

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.814
3.447
Staat nog een gebruikte hegner op marktplaats onder aeg elektrische figuurzaag. Is met onderstel en bieden vanaf 100 euro. Vraagprijs 150. Staat nu wel op krachtstroom, maar kan ook op 220 met een condensator. Dat heeft de mijne ook zo.

DirkO

Nieuw lid
14 jul 2020
5
0
Dag Fons

Bedankt voor jouw reactie. Heb even gekeken. Een prijzige machine.
Denk dat ik voor een 2de Hands Hegner ga.

Groetjes
Dirk

DirkO

Nieuw lid
14 jul 2020
5
0
Dag Chevy66
Zag e.e.a. op MP. Hoor zo links en rechts dat oudere Hegners nog steeds betrouwbaar zijn.
Moet ook de afweging maken of er een toerentalregeling opdoet zitten.

Groetjes
Dirk

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.814
3.447
Ik heb een nog oudere hegner. Die heeft 4 toerentallen. Ik heb hem op zijn langzaamst staan. Ik verstel dat nooit. Je kan ook voor de oudere machines nog gewoon onderdelen bestellen. Maar er gaat volgens mij op de balg na, nooit iets stuk.

DirkO

Nieuw lid
14 jul 2020
5
0
Sorry voor de late reactie. De hele dag druk bezig. Bedankt voor de info, chevy66. Ben blij te horen, dat ook de oudere machines weinig problemen geven.

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.107
45
Leiden
Ik heb ooit een Hegner via marktplaats gekocht en geupgrade, goede machine en maakt weinig lawaai vergeleken met de veel goedkopere figuurzaagmachines. De blaasbalg is meestal kapot bij tweedehands machines maar dat kun je met een auto onderdeel oplossen. Ook zelf een luchtmond maken met die blauwe flexibele dingen is prima te doen.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.814
3.447
Het voordeel van die niet originele blaasinrichting is, dat je het zaagsel naar een andere plek, dan je gezicht kan blazen. De balgen zijn ook van hegner te koop. Ze gaan ook weer niet elk jaar stuk. Uit direct zonlicht houden helpt volgens mij ook de levensduur van het rubber.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.