ja ik heb de boel binnen en wat een genot!
de aanwinsten: Narex beitelset
http://www.workshopheaven.com/tools/Nar ... _of_6.html
en ook nog twee pen en gat beitels
na een hoop gedoe ook nog een trend diamant slijpsteen
en de Veritas zaag
wel veel werk om ze een beetje goede achterkant te geven . Volgens workshop heaven zijn ze wat hol geslepen, en dat is bij sommige ook zo maar andere zijn hol tot en met de vouw en dat schiet niet zo op.
verder zijn het prima beitels. Ik heb even snel een pen en gat verbinding gemaakt (met een ongeslepen beitel) en Jeetje wat een verschil maakt dat zeg. geen enkel probleem om een net en recht gat te maken.
de zaag hij is zo scherp dat ik wat moeite heb met het starten van een zaagsnede maar dat leer ik wel. De zaag licht precies goed in de hand en dat is dus geluk hebben.
mijn zwaluwstaart verbindingen zijn er ook direct op vooruitgegaan.
Ik had geen idee dat goed gereedschap zo enorm veel uitmaakt. Altijd een beetje het idee dat ik eerst maar eens aan mezelf moest bewijzen dat ik al dat dure gereedschap waard ben. dat blijkt dus toch een beetje kip of ei verhaal.
volgens mij is het verschil tussen een bouwmarkt zaag en zo iets als dit de stijfheid van de zaag en de breedte van de zaagsnede. de zaagsnede is zo smal dat je zaag als je wat dieper zaagt door de zaagsnede recht wordt gehouden. Maar dat weten andere hier heel veel beter.