@Nico Oosthoek. Klinkt ook aardig. Ik had er niet van gehoord, maar het principe lijkt wel enigszins logisch. En als het klopt wat ze zeggen, een 4 graden warmere vloer, dat is serieus werk.
De ruimte moet begaanbaar blijven helaas, iets op de vloer leggen (buiten eventuele folie) is geen optie.Ik heb al 12 jaar drowa chips onder de vloer en ben er zeer tevreden over.
Wij hebben twee jaar geleden Tonzon onder onze houten vloer laten leggen. Ons gas verbruik is sindsdien meer dan gehalveerd. We zijn ook wel bewuster gaan stoken maar we hebben verder (nog) geen andere isolerende maatregelen toegepast, dus ik denk dat de vloerisolatie een groot deel van die besparing voor zijn rekening neemt.De ruimte moet begaanbaar blijven helaas, iets op de vloer leggen (buiten eventuele folie) is geen optie.
Ik heb de Tonzon offerte aangevraagd, dat lijkt me een hele betrouwbare optie als ik het zo hoor.
Helemaal mee eens, Rd van 7 is enorm.Tonzon claimt veel, maar ik ben enigszins sceptisch mbt de Rd van 7
De constructie moet dampdicht zijn, ook tpv balken e.d., anders is het rendement bij TonZon of gelijkwaardig gewoon bagger. Dit niet zozeer i.v.m. dampdichtheid, maar i.v.m. infiltratie.Zeker waar, ik pas PUR nooit toe omdat ik dan gewoon door kan werken tijdens het verdere isoleren. Tonzon is inderdaad dampdicht, echter zijn de balken wel enigszins open.
het is het impregneermiddel dat wordt gebruikt om het spul minder brandbaar te maken dat je ruikt.Bij mijn dochter hadden we voor de zolderisolatie voor vlas gekozen. Deze is door een bedrijf aangebracht en ik zou de boel afwerken met gipsplaten. Voor mij geen vlas meer. Drie maanden een hele zure lucht waarvan de eerste maand in het hele huis ook de was rook erna. Na het aftimmeren was het weg.
Er wordt nu geëxperimenteerd met natuurlijke materialen ( reststromen) waar mycelium op geënt wordt. Het mycelium verteerd het organische materiaal (lignine) en vormt een bindmiddel. Een harde, onbrandbare plaat blijft over.het is het impregneermiddel dat wordt gebruikt om het spul minder brandbaar te maken dat je ruikt.
onbehandeld mag het namelijk niet gebruikt worden.
Het klopt dat er duidelijk verteld is dat het afgewerkt moest worden. Echter niet waarom. Bij de klacht van de stank kwam men ook dezelfde dag. Ze hadden het nog niet meegemaakt. Het zou wel fijn zijn als dit verteld werd. We hadden dan een andere keuze gemaakt. We wisten van te voren dat het afwerken enige tijd zou duren.het is het impregneermiddel dat wordt gebruikt om het spul minder brandbaar te maken dat je ruikt.
onbehandeld mag het namelijk niet gebruikt worden.