de ctl 26e is bij Gerschwitz 72 euro goedkoper ex btw. gaat nog 15 euro verzendkosten vanaf, hou je even goed nog een verschil van bijna 60 euro over
CTM 36 LE en ook een domino 500 set besteld.
Waarom heb je de LE genomen?
hoi, ik heb ben ook maar net Gerschwitz ontdekt via dit forum en dacht ook gelezen te hebben dat garantie geen probleem zou zijn...
Ik kan ze helaas niet inbrengen, heb wel BTW nummer maar geen 'schrijnwerk' in de statuten ;-)
Maar als ik het goed begrijp, zijn de prijzen bij Gerschwitz zonder meer al lager dan in Nederland en hoef je, als je een kvk nummer hebt, ook de BTW niet te betalen?
Is dat correct?
Amaai PBT, het nadeel van zelfstandige te zijn is dat je geen houtbewerkings-gebonden cadeaus meer krijgt "want je kan kan het zelf toch goedkoper hebben zonder btw"
Over die BTW enz... de regels lijken niet helemaal hetzelfde hier in België, als je echt te veel btw betaald dan krijg je het ook terug. Dit jaar kwamen toevallig de frees en bedrijfswagen die ik besteld had dezelfde maand binnen, dat was even slikken. En omdat ik de btw op voorhand al voorschiet op basis van wat de boekhouder zegt, heb ik dat trimester evenveel btw betaald als in één jaar. Gelukkig kreeg ik dat dan ook terug (een paar maanden later weliswaar)
Hier is er geen minimumbedrag voor een investering dacht ik, alles wat je minstens 4 jaar lang of zo zal gebruiken zit bij de investeringen gerekend. Daarom tellen ze 4 jaar lang slechts 1/4 van de waarde af van je theoretische inkomsten. Zeker in het begin is dat vervelend als je veel investeert, want wanneer de boekhouder zegt "je hebt 1000 winst dit jaar" dan heb je in de praktijk misschien maar 300 winst, en toch word je belasting berekend op die theoretische 1000, en betaal je dan 300-400 belastingen![]()