Welke schroef

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.796
465
Ik werk bijna uitsluitend met die 10.8v range, van Würth maar dat zijn identieke machines aan de Bosch exemplaren. Met voorboren draai ik daar probleemloos schroeven tot 8x140 mee in (dennen)hout, groter heb ik simpelweg nog niet mee gewerkt. Dat moet je zonder voorboren niet proberen, al kom je met de kleine slagschroevendraaier nog wel een heel eind.

way2go

Actieve deelnemer
5 mei 2018
50
5
Teuven, Belgie
Aan de buiten kant damp open folie. Geïmpregneerde regel en dan Zweed Rabat.
Zweeds Rabat wordt met RvS schroeven vast gezet. Maar nu de vraag, de geïmpregneerde regels vastzetten net RvS of volstaat de geel verzinkte schroeven van forgefast ook.

Ik heb dezelfde vraag als de topic starter, maar ik zie de laatste vraag eigenlijk nog niet echt duidelijk is beantwoord: welke schroeven voor de achterconstructie? Hier ook RVS of volstaan verzinkte schroeven?

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
633
179
Arnhem - Schaarsbergen
Ja maar dat soort nagels voor pallets zijn juist opzettelijk niet RVS. Ze hebben een coating die in reactie gaat met het hout en er als het ware een verbinding mee aangaat. Dat maakt het moeilijker ze eruit te trekken. Ze houden dus beter.
Vanuit die gedachte zouden stalen spijkers die roesten op termijn beter houden dan spijkers die niet roesten.
Daarom gingen nagels vroeger in de pekelbak zodat ze vastroesten in de balken.

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
194
38
Oss
Ik heb nog wel een gekke ervaring met die Dynaplus schroeven.

Ze schroeven echt super fijn maar ik heb mijn schutting rabatdelen er mee gedaan en ik heb toch al enkele schroeven gezien die kats door midden gebroken zijn. Niet tijdens het schroeven, maar gewoon op hun plekje in de schutting.

Er staat geen spanning op ofzo, gewoon een douglas plank tegen een paal aan geschroeft.

Het waren er maar een stuk of 4 maar ik keek wel heel erg vreemd op toen ik ineens merkte dat er op 2 plekken een losse schroefkop uitstak en dat 1 van mijn schuttingplanken zowat los hing door 2 gebroken schroeven.

ze waren allemaal gebroken op het deel tussen het schroefdraad en de kop.

Raar maar waar :)

Wat voor machine heb je gebruikt om ze erin te draaien. De meeste schroeven zijn niet geschikt voor slagschroevendraaiers hier kunnen veel schroeven niet tegen met als gevolg ze breken

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.227
2.293
Klein-Brabant, Vlaanderen
Wat voor machine heb je gebruikt om ze erin te draaien. De meeste schroeven zijn niet geschikt voor slagschroevendraaiers hier kunnen veel schroeven niet tegen met als gevolg ze breken
die slagers zijn voor het snelle werk
ik heb er een
die ligt nu aan de kant, want te agressief
ga je voor rvs, let dan op de kwaliteit
daarover kan ik jou geen details geen
ze staan wel ergens op dit forum
geplaatst door een lid met meer kennis daarvan dan mij
ik geef jou wel mee dat met een gewone schroevendraaier op batterij ik schroeven van 50x5 over-/afgedraaid heb

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.841
3.197
Gaanderen
Je behoort de schroeven ook voor te boren en een moment in te stellen op je accuschroefmachine. Ik doe dit natuurlijk ook elke keer.:giggle: Dus niet. Alleen bij hardhout. Rvs schroeven neem dan de torx uitvoering

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.