Ik heb twee palletwagens. Een onbekend merk met extra lage vorken/wielen (Ikea idee om met lagere pallets te werken en meer spullen op te kunnen slaan of vervoeren) met rubber wielen (dubbele) en een BT met enkele nylon wielen en snelhef (dus met paar keer pompen pallet van 1000kg al van de vloer). Rubber wielen maken minder lawaai (handig voor leveranciers om geluidsoverlast te beperken), maar geven wel meer weerstand. Bij lage gewichten niet zo'n punt, maar met 2.000 kg wordt het lastig en kun je alleen op een vlakke vloer goed draaien. De nylon wielen lopen soepeler (binnen en buiten), ook met maximale gewicht, maar maken op bestrating meer lawaai. Loopt ook sneller vast als er een houtsnipper of zo op de vloer ligt, want de nylon wielen schuiven de snipper vooruit en die werkt uiteindelijk als een wig, terwijl de rubberwielen er eerder overheen gaan. Uiteindelijk heeft mijn voorkeur de BT met nylon wielen (heb ik meteen stok achter de deur om de vloer te vegen). De bouwkwaliteit van de BT is veel beter en de snelhef is ideaal als je de palletwagen vaker gebruikt. Dus het hangt er heel erg van af waarvoor je hem gebruikt en of je de kwaliteit en eventuele functies het geld waard vindt, want ze zijn grofweg 2x zo duur als onbekendere merken. In de webshop van Jungheinrich staan ook palletwagens van Ameise. Nooit in het echt gezien, maar mogelijk interesse tussenweg.