Welke kwaliteit berken voor lakwerk

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
13.062
3.850
Gaanderen
Ik dacht altijd dat huidvet bestendig onzin was. Nooit last van gehad bij verf op oplosmiddelbasis. In mijn huidige huis (waarin ik dacht kort te verblijven) heb ik een goedkope verf op waterbasis gebruikt op de trapleuning. Je merkt dat de verf slecht wordt. Slijt hard en wordt dunner.

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.865
1.344
Omgeving Leiden
Die resisto lak heb ik op mijn binnendeuren. Die pak je vaak bijn de deur vast ipv aan de klink.
Inderdaad laat de verf na verloop van tijd, een jaar schat ik, los op die plekken.

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.493
578
Het kan er beter tegen dan de gemiddelde verf op waterbasis volgens de product info.
Maar een bureau waar je een hele dag aan werkt is dat niet genoeg
Als hij voor iemand is die liever geen mat of iets dergelijks op zijn buro gebruikt zou ik voor hpl gaan

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
267
105
Zaanstreek
ja of de truc doen met een grondlak op kleur (s2u nova primer, werk ik graag mee) en daarna aflakken met blanke parketlak. Dat kan bijvoorbeeld ook een 2K lak zijn als rigo step 2k satin of mat. Dit is hoe we in de interieurbouw ook vaker high-trafic spul afwerken. Bij slijtage kan je de blanke lak opnieuw opzetten en je hebt de voordelen van een goede blanke lak.

Maar eerlijk is eerlijk, een bureau voor een klant moet echt goed in de lak zitten om gezeik te voorkomen.

• Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.