Ja, die dual-whites zijn niet echt goedkoop. Ik heb inmiddels ook een
hoekprofiel gevonden. Daar kunnen twee mono-color strips in. Daarmee kan ik een lijst rondom de ruimte langs de plafond'plint' maken. Die mono-strips dan elk in een andere 'zone' van de afstandbediening dimbaar maken, en dan kan je dimmen en kleurtemperatuur veranderen. Dan heb ik zo'n 20-25 meter nodig. Als je meerdere controllers op dezelfde afstandbediening kan instellen heb je aan 1 tweekanaals afstandbediening genoeg.
Beetje jammer dat ik de lichtpunten midden in het plafond heb laten maken, maar daar kunnen afdekkapjes overheen.
Inmiddels ben ik ook een
ledstrip-versterker tegengekomen. Daarmee kan je tussen twee aan elkaar gekoppelde strips extra voedingspunten tussenvoegen. Als ik het goed begrijp heb je dan maar 1 dimmer/controller nodig per kleur voor de hele ruimte.
Zo langzamerhand al heel wat mogelijkheden tegengekomen. Nu proberen daar een goede en niet te dure oplossing uit samen te stellen.
ledstrips-kopen is wel een erg uitgebreide site, met aansluitvoorbeelden en erg veel verschillende profielen.