Hoi bossyrangsWeet iemand welke houtsoort dit is? Alleszins iets tropisch. Iemand een gokje?
Het lijkt inderdaad hard op Iroko. Dank voor het meezoeken! Cumaru kan ook, maar ik zie iets minder gelijkenis. Ik heb het ook eens aan ChatGPT gevraagd, en hij denkt ook Iroko.
@teun: het kopshout doet inderdaad denken aan gekristalliseerde bruine suiker, zeker met die gelaagdheid. Ik kan nu nog niet verklappen wat ik aan het maken ben, maar het resultaat komt zeker nog op dit forum.
Dat heb ik ook gelezen, de geur van vogelpoep. Zo erg zelfs dat het geen binnentoepassingen heeft. Dat vind ik nu wel meevallen. Aangenaam ruikt het niet, maar goed te verdragen. Jatoba vind ik bv. harder stinken. Of is het dan toch niet Angelim Vermilho?Angelim vermelho stinkt, dus je neus verteld je of je het goed hebt.
Ja dacht van dat hebben ze ook kenmerken, maar wist zelf niet eens tot hoevere de info in zo'n houtvademecum ging joh, staat dus ook praktische informatie in zoals met schroeven en zo het zou gaanOmdat @teun van bloemendal het vroeg: bijgaand beide pagina's uit het vademecum, voor wat het waard is.
Cocospalm wordt helaas niet genoemd en Cumaru lijkt mij te donker te opzichte van je eigen foto's