welke figuurzaag?

Farb

Nieuw lid
7 jul 2025
3
0
Berg
Ik ben opzoek naar een figuurzaag om zwaluwstaarten te maken ipv de hakbeitel.

Ik vraag mij af of de investering in een Knew opweegt tegen die van een Niqua verstelbare figuurzaag. En is een verstelbare zaagbeugel dan een goede keus.

Of is er een redelijk alternatief?

48rmc

Post veel
2 dec 2021
1.003
399
Middelburg
Ik gebruik een doodsimpele oude Eclipse figuurzaag, gemaakt in de tijd toen ze nog in England gevestigd waren, werkt prima. Zelf heb ik ook nog een tijdje rondgelopen, met het idee, wel, of niet aanschaffen, van een Knew, maar de dure aanschafprijs was voor mij no brainer. Ik zie de voordelen niet in, die het rechtvaardigen om zo'n dure aanschaf te maken. Volgens mij, een zeer overgewaardeerd stuk gereedschap, voor heel veel geld, en ik koop liever een Europees product, maar dat terzijde ,.....succes met je keuze

Hongdui gereedschap valt in de zelfde categorie gereedschap zoals die van Knew, alleen een beetje goedkoper, uitstekende Chinese fabrikant één van de weinige

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Farb

0nn0

Actieve deelnemer
23 mei 2023
203
70
Hier soms daar
Gebruik soms een juweliers zaagje. Het merk weet ik niet.
Ook prima gaat het met een normaal ijzerzaag blad met meerdere keren zagen in het materiaal wat weg gaat en dat er vervolgens uit beitelen.

Hoorde dat er van de genoemde zagen ook goede Chinese versies zijn voor een absurde lage prijs.

• Leuk
Waarderingen: Farb

Farb

Nieuw lid
7 jul 2025
3
0
Berg
Ik gebruik een doodsimpele oude Eclipse figuurzaag, gemaakt in de tijd toen ze nog in England gevestigd waren, werkt prima. Zelf heb ik ook nog een tijdje rondgelopen, met het idee, wel, of niet aanschaffen, van een Knew, maar de dure aanschafprijs was voor mij no brainer. Ik zie de voordelen niet in, die het rechtvaardigen om zo'n dure aanschaf te maken. Volgens mij, een zeer overgewaardeerd stuk gereedschap, voor heel veel geld, en ik koop liever een Europees product, maar dat terzijde ,.....succes met je keuze

Hongdui gereedschap valt in de zelfde categorie gereedschap zoals die van Knew, alleen een beetje goedkoper, uitstekende Chinese fabrikant één van de weinige
Dank. Hier kan ik wel wat mee.

0nn0

Actieve deelnemer
23 mei 2023
203
70
Hier soms daar
Ik weet niet of het kan maar ik heb wel een gedacht om een gebruikte figuurzaag machine van een merk als Fern, Parkside te kopen om alleen om de onderkant van een zwaluw staart er uit te halen voor kleine kistjes.

Farb

Nieuw lid
7 jul 2025
3
0
Berg
Ik weet niet of het kan maar ik heb wel een gedacht om een gebruikte figuurzaag machine van een merk als Fern, Parkside te kopen om alleen om de onderkant van een zwaluw staart er uit te halen voor kleine kistjes.
Ik ben zelf liefhebber van handwerk en als het even kan laat ik een machine

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.