welke Festool Rotex

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Graag wil ik mijn collectie uitbreiden met een Festool Rotex schuurmachine. Nu had ik de hele tijd de 150 in gedachten maar zit nu toch een beetje te twijfelen of de 90 niet een betere keus is. Reden is o.a. schuren eiken tafelblad en voordeur

Puur voor groot plat liggend werk is de 150 natuurlijk veel beter. Maar de 90 lijkt mij eigenlijk veel handzamer, vooral als je deze langdurig in je hand moet houden, bijv. boven je hoofd, of kozijnen/deuren waarbij gewicht en beweeglijkheid dan ook een rol gaat meespelen.

Ik heb al een delta schuurmachine van Festool, en puur voor het delta schuren zou ik dus niet de 90 hoeven. Verder heb ik een bosch blauwe Gex 125 excenter. Prima apparaat, maar komt soms wat kracht te kort. In de zin als je wat harder moet schuren het ding teveel stil blijft staan.

Er is dan ook nog de RO 125 natuurlijk. Die lijk je minder tegen te komen heb ik het idee. Voordeel is natuurlijk dat er ook meer voordeligere keus is in de maat 125 schuurpapier, waarbij voor de RO 90 dat niet het geval is.

Het verschil in nieuwprijs tussen de 90 en de 125 is maar een paar tientjes.

Concluderend zou ik wellicht het beste af zijn met de RO 125?

Wie helpt mij kiezen?
 

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Goede keuze! Ik overweeg ook een Rotex 125 aan te schaffen.
Mag ik vragen waarom je deze in Duitsland hebt besteld? Op toolnation.de lijkt de Rotex ruim 20 euro goedkoper dan op de Nederlandse toolnation site. Maar bij afrekenen bij de Duitse site, wordt de prijs ineens de prijs die op de Nederlandse site wordt gerekend.

Grt. René
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Eigenlijk was ik het rond zoeken een beetje zat. Op de duitse sites is het allemaal iets goedkoper, maar veel duitse winkels leveren niet naar Nederland. En zoja, dan verschillend prijzen per land ook nog.
En daar kom je eigenlijk pas bij afrekenen achter.

Ik heb ook de CTL Midi erbij genomen. Bij elkaar is dit wel goedkoper als in Nederland.

Maar ook weer niet schrikbarend veel.

Wellicht ook weer te snel gekocht dan. De CTL Midi was bij NonPaintStore ook wel gunstig met 15 extra stofzakken erbij.

Hoe dan ook, niets teveel betaald. Ook niet schrikbarend veel bespaard.
Verder zit ik momenteel in China wat het rondzoeken ook al minder makkelijk maakt vanwege google restricties e.d.

En op een gegeven moment ook de knop doorhakken. Op Marktplaats komt er ook regelmatig nog wel wat goeds voorbij, maar daar kan ik nu niet op bieden omdat ik het niet op kan halen en er ook veel fraudeurs met festool daar rondzwerven.

Ik hoop een goede keuze gemaakt te hebben. Staarde mij eerst blind op de RO 150, totdat ik mij ineens begon af te vragen of dat niet een wat te groot apparaat was om langdurig vast te houden. Daarna de RO 90 bekeken, maar het delta schuren daarmee is niks beter als met mijn DTS 400.

En ik heb al een 125 excenter van Bosch. Dat is een goede maat en kan ik het schuurpapier op allebei gebruiken.

Mijn huidige stofzuiger maakt ongeloofelijk veel lawaai dus wilde iets nieuws. Nu kan ik mooi mijn cycloon erbovenop bouwen wat alles een stuk prettiger werken maakt.
 

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Dank voor je reactie. Dat maakt het zeker begrijpelijk.

Ik denk dat je een goede aankoop hebt gedaan. De Midi heb ik ook en ik heb de Ro 150 al eens geprobeerd. Een ontzettend mooi apparaat voor het afnemen van veel materialen op grote oppervlakten, maar mij net wat te groot. Omdat ik ook de ets 125 heb, zal ik ook de Rotex 125 aanschaffen. Dat scheelt weer een bult nieuw schuurpapier aanschaffen ;)

Veel plezier met je nieuwe gereedschap!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.