Welke elektrische zaag?

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
364
149
Een hobby vraagt soms om wat investeringen.

De lintzaag in een van de berichten hierboven lijkt me een hele goede deal.
Ik ben verbaasd dat die nog niet is verkocht. Ik heb ooit zo'n gelijke machine, voor een vergelijkbaar bedrag op marktplaats gezet en die was binnen 15 minuten verkocht. Een paar dagen later stond (mijn) machine voor ongeveer het dubbele bedrag weer op marktplaats.
Dus PdenB. sla je slag. Over een paar jaar verkoop je hem weer voor hetzelfde bedrag.
(met de huidige inflatie, verkoop je hem straks met "winst". Ik heb geen binding met de verkoper)

Koop of maak een schijfschuurmachine en je kunt een heleboel vormen snel maken.

ornament

Oud hout
29 nov 2011
2.646
635
Grote gutsen, een voldoende zware fleshamer (klopper) en je hebt zeer snel die vormpjes. Zonder schuurstof.

groeten

Ornament

• Leuk
Waarderingen: PdenB

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.825
3.458
Een grote gebruikte lintzaag is goedkoper dan een set behoorlijke gutsen. Dan moet hij ze nog leren slijpen en de daarvoor benodigde spullen aanschaffen. Handwerk lijkt niet de voorkeur te hebben. Dit is prachtig werk voor een 5 assig cnc bewerkingscentrum. Maar ik ben bang dat het budget toch wat opgerekt moet worden.

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
534
236
Noardeast-Fryslân
Dank voor de tip. Maar daar kan je geen rondingen/bochten mee zagen denk ik?
Klopt: geen rondingen. Is alleen geschikt om de grote stukken er af te halen. Maar wellicht met een slede ter ondersteuning zoals hierboven aangegeven kun je er wellicht wat meer mee. Maar heb er zelf geen ervaring mee (geldt voor zowel afkortzaag als slede) dus op dat gebied verder geen tips.

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Het is ook maar net hoe veel ruimte en hoogte je hebt x krachtstroom?
Dan staan er genoeg grote oude lintzaagen op de verkoop markten voor een redelijke prijs,
Moet het goedkoop dan zo als al een keer geschreven is , een goede kettingzaag met beveiliging s broek kopen
Dan kan je ook heel veel kijk maar naar die mensen die er dieren figureren mee maken bijvoorbeeld,

• Leuk
Waarderingen: rinus

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.542
1.149
Omgeving Leiden
Hoi,
Je openingspost heb ik nog eens gelezen. Daarin schrijf je dat het maken van klimgrepen je wel een mooi idee lijkt. Daaruit maak ik op dat je er nog geen hebt gemaakt, zodat ik met het gereedschap dat je hebt zou beginnen. Ok, misschien kan het allemaal handiger en sneller, maar dáár kom je juist achter als je er eentje,of twee of drie hebt gemaakt. En het zou zomaar kunnen zijn dat het zo ook prima gaat.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.