Wegfrezen rubberwood

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.695
2.143
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik zou het ook met de klant bespreken
prima idee
ga NIET mee in de wensen van een klant, wanneer die niet technisch door en door en van alle kanten bekeken zijn
als de klant dit uitfrezen wil, dan is het zijn verantwoordelijkheid
als je zomaar toegeeft, en de tafel begeeft het, dan is de uitvoerder de pineut
ik zie niet in waarom het bovenste deel van de poten niet gezien mag worden
de poten zijn toch ook zichtbaar
als dat bovenste deel écht onzichtbaar moet worden, zet er dan een rand in hetzelfde hout rond
 

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
103
11
Oss
Ik zou een mal maken dat je alle 4 de poten tegelijk zou kunnen wegfrezen ipv 4 poten per tafel maar dan per tafel tegelijk. Verpakkingsplaat ligt er meestal wel
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.888
2.935
Als je toch maar een gat tegelijk kan frezen, dan kan je beter een mal voor een enkele poot maken en die verplaatsen. Is makkelijker te hanteren, kost veel minder materiaal en als er kleine tolerantie verschillen in de bladen zitten, kan je die per poot corrigeren. Ik zou na het frezen rampa's plaatsen in het blad om de poten in vast te kunnen zetten. Ik neem aan dat de poten zo ver naar binnen gezet worden, dat de rand overal in tact blijften niet zo als je op je foto je een wak in de rand maakt. Je grote freesmachine heeft zo te zien een zool die groot genoeg is om altijd 2 zijdig op je mal te dragen. Maak je mal groot genoeg, zodat je hem simpel met een paar lijmtangen vast kan zetten, zonder dat je last hebt van de tangen. Als je het niet 2 zijdig red, steek je de stangen door de zool en maak je daar even 2 glijblokjes op vast. Ik gebruik hier het liefst stukjes oude melamine kast delen voor.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.