weet iemand of er 3/4 rond rubber/siliconen profiel bestaat?

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
2.111
1.037
Enschede
ingoogni.nl
Geen idee of het te doen is, neem siliconen rubber koord/snoer/rondsnoer en snij er en kwart uit? Ik stel me een plank met een V-groef voor waar je het koord in spant. Als het materiaal hard genoeg is kun je het misschien zelfs frezen.

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.773
1.291
Omgeving Leiden
Je stelt je vraag niet voor niets zo, maar een driekwart rond stootprofiel met een dergelijke diameter is niet 1,2,3 te vinden. Misschien een foto zodat we kunnen meedenken en andere oplossingen kunnen aandragen waar je niet om gevraagd hebt :)

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.958
1.119
Omgeving Eindhoven
Niet helemaal wat je zoekt, maar misschien is het wel goed te gebruiken: ik kwam bij het zoeken een zelfklevende tafelhoekbeschermer tegen bij Ali. Misschien dat dat al wel voldoet, of dat je aan de hand hiervan verder kunt zoeken.

Of misschien deze, maar ik heb nog niet goed naar de afmetingen gekeken, en dit lijk mij wel een (te) zacht rubber (mosrubber).

Of als het de rand van een plaat is, zou zoiets werken?

w00t

Actieve deelnemer
11 aug 2016
57
12
Ik denk dat je wel met een dubbelzijdig tape aan de gang moet, maar je hebt van deze hoekprofielen:
volrubber-hoekprofiel-zwart-bxh-38x38mm-l-20m_235x235_58002.jpg
Of
mosrubber-profiel-bxh-70x70mm-l-10m_235x235_19130.jpg

https://www.rubbermagazijn.nl/rubber-profielen/hoekprofiel/

Of je snijdt een slangprofiel open en plakt die er omheen:
slangprofiel_200x140_4342.jpg

https://www.rubbermagazijn.nl/rubber-profielen/slangprofiel/

Bij bouwmarkten hebben ze ook verwarmingsbuisisolatie wat eigenlijk hetzelfde is :) Alleen dan is het een schuimpje, dus niet zo duurzaam voor deze toepassing.

En anders aan weerzijden gewoon een plat profiel plakken? Of aan één kant en een beetje laten oversteken.

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.365
1.077
Enschede, Twente
Bij Eriks had men een zeer ruim assortiment toen ik daar dingen uizocht en bestelde. Is wel een tijdje geleden.

(ik zie net dat de site dit weekend deels uit de lucht is. Maandag weer operationeel.)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.