we missen onze super leden

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
De laatste drie woorden van Wim op het forum waren: “het breekt af” In juli was hij voor het laatst op het forum en nu is er bericht van zijn overlijden. Blijkbaar is het leven sinds die tijd voor hem afgebrokkeld. Als woodworking gemeenschap zullen we hem missen. Ook de verhalen en tips over de werkwijze en gebruiken van de houtbewerkers is de VS waren interessant voor ons. Laten we in gedachten houden dat hij een betekenisvolle bijdrage aan onze “community” heeft geleverd.

Fons
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
Dat is een eind hier vandaan , heeft hij misschien werk gevonden daar ?
Hoop dat het goed met hem gaat .
Zijn telefoonnummer heb ik nog ergens , maar ga hem daar niet voor bellen .

Willem
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Vlak voor zijn vertrek naar de USA heb ik persoonlijk contact gehad met Wim. Hij was wat spullen aan het verkopen en ik naam een electrische tacker van hem over. 's Morgens vroeg op Den Haag HS afgesproken (ik kwam uit Rotterdam bij een vriendin vandaan). Bij een bakje koffie (thee?) een genoeglijk gesprek gehad over houtbewerken en de grote stap naar de USA. Een zeer aimabele man met veel kennis en de gave daar boeiend over te vertellen en te schrijven. Een gemis voor het forum, maar meer nog voor zijn geliefden.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Een triest bericht, maar onze WR1944, Wim Roetman is op 7 december overleden. Wim was een fijn forumlid en schreef al heel vroeg in, op 22 maart 2008. Wim vertelde ons af en toe over zijn werk als ingenieur in de scheepsbouw en verhuisde zo'n 10 jaar geleden naar Allentown en ging samenwonen met zijn vriendin. Wim was voor ons ook de metrische ambassadeur in een land wat nog sterk het imperialistische systeem met inches, Fahrenheit etc hanteert. Wim Roetman is 76 jaar geworden, we zullen hem blijven herinneren als een bijzonder fijn forumlid. Rust in vrede.

jaap

https://www.legacy.com/guestbooks/mcall/willem-roetman-condolences/197254333


Mooie woorden Jaap, iemand die altijd enthousiast deelde van zijn vele hobby's. Zo zie je hoe betrekkelijk het leven is. Elke dag van genieten en bewust van zijn.
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Oók ik ben er nog mensen !!! Oooh ... ik kom niet in het lijstje voor ... nah ja zeg ...
:unsure::sneaky::rolleyes::ROFLMAO:

Wat een triest bericht over "onze" metrisch ambassadeur. We zullen hem en zijn projecten en/of verhalen hier zeker missen !

Voor allen hier : geniet van het leven, pluk de dag en sluit het jaar vooral niet positief af !!! #COVID
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: McTucker

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
Oók ik ben er nog mensen !!! Oooh ... ik kom niet in het lijstje voor ... nah ja ...

Voor allen hier : geniet van het leven, pluk de dag en sluit het jaar vooral niet positief af !!! #COVID
Tsja, dan had je maar wat meer moeten plaatsen;) Ik hoop dat je nog genoeg opdrachten onderhanden hebt, zoals..........? (In een nieuw topic dan)

Groet van Fons
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap en Bosquet

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
Wat een droevig nieuws van Wim. Ik heb weinig contact met hem gehad, maar genoot van zijn bijdrages. Hij zal gemist worden, zoals dit topic eigenlijk al bewijst.
 
  • Leuk
Waarderingen: meron en jaap

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Jaap, Allen, is het een idee om een in memoriam sectie te maken in dit forum waar we leden kunnen herdenken?
Ja Scheppie, daar heb ik het al met Fons Athanor over gehad. Aan de administratie kant van het forum hebben wel een groep "overleden" om te voorkomen dat er nog berichten of mail gestuurd wordt.

Een memoriam zal zich als rubriek wel langzaam gaan vullen, als nagedachtenis prachtig, maar ook wel een beetje triestig...

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: luk knops en meron

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Ja Scheppie, daar heb ik het al met Fons Athanor over gehad. Aan de administratie kant van het forum hebben wel een groep "overleden" om te voorkomen dat er nog berichten of mail gestuurd wordt.

Een memoriam zal zich als rubriek wel langzaam gaan vullen, als nagedachtenis prachtig, maar ook wel een beetje triestig...

jaap
Een beetje triestig is het absoluut maar ook triest hoort bij het leven en je zou zelfs bij aanmelden al op kunnen geven of je ooit op een in memoriam pagina zou willen staan of niet.

Velen van ons brengen hier aardig wat tijd door , kennen elkaar persoonlijk en hebben in de loop van vele jaren een aardige band opgebouwd.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Ja, triest hoort inderdaad bij het leven, maar toch staan we er meestal niet bij stil of denken dat het ons niet overkomt.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.198
560
Oooh ... ik kom niet in het lijstje voor ... nah ja zeg ...
Pure jaloezie Ekko, niets anders...
We hebben het hier niet zo op mensen die van hun hobby hun werk weten te maken :mad: :p:ROFLMAO:.

Leuk dat je nog meeleest, gaat het goed met je bedrijfje?
 
  • Wow
Waarderingen: Bosquet

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Pure jaloezie Ekko, niets anders...
We hebben het hier niet zo op mensen die van hun hobby hun werk weten te maken :mad: :p:ROFLMAO:.

Leuk dat je nog meeleest, gaat het goed met je bedrijfje?

Haha, mooi gesproken !

Ja, het gaat goed. Begin Corona tijdperk was even spannend, maar toen men door kreeg dat het vakantiegeld toch écht niet aan vakanties kon worden besteed, begon de telefoon te rinkelen. En dus ben ik in de gelukkige omstandigheid geweest dat ik continu genoeg opdrachten heb mogen noteren ! Dat hoor je - helaaas - wel heel erg anders !

Keerzijde is, dat ik amper tijd heb gehad om überhaupt aan te kunnen melden op dit forum. Nu ik mezelf even tijd gun, voelt het als thuiskomen hier !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.