@ Alex:
Ik gebruikte ook mijn vaste basis onder de freestafel, maar het nadeel hiervan was dat ik dan telkens ik de vaste basis wilde gebruiken die weer vanonder de freestafel moest halen. Het voordeel van zo'n vaste basis speciaal voor de freestafel, is dat je deze dan vast onder de tafel kan laten en je enkel de motor hoeft te (de)monteren. Zodanig kan je snel ofwel je tafel, of de vaste basis of de invalbasis wilt gebruiken.

Nu had ik de frees (met de vaste basis) onder een Wolfcraft master cut 1000 hangen en ik wou een (semi)vaste opstelling hebben. Daarvoor zou dus die extra basis wel handig zijn geweest. Nu vond ik dat niet onmiddellijk hier in Europa en bestellen in de US kost nogal veel aan importtax. Dus heb ik dat idee laten vallen. Wat wel een alternatief was geweest, is het bestellen van een gedeelte van de vaste basis in wisselstukken, ttz net voldoende om de motor onder een tafel te bevestigen. Maar dat idee heb ik eigenlijk nooit onderzocht, het zou wel eens kunnen dat dat meer kost dan een volledige vaste basis.
De bedoeling is nu om enkel nog het onderstel van de master cut te gebruiken voor een nieuwe freestafel. Daar komt dan vast de Triton TRA001 onder. Daar post ik binnenkort wel fotos in een nieuwe draad van. Het materiaal is binnen, nu is het enkel nog kwestie van de tijd vinden voor de realisatie.

@ Sang:
Zoals WR1944 al zei: monteer
NOOIT een 12mm schacht frees in een 1/2" spantang. Dat is levensgevaarlijk! De enige kracht die de frees vasthoudt, is de wrijvingskracht tussen de schacht en de spantang. Als de diameters niet overeenkomen, dan heb je geen contactvlak en bijgevolg ook geen wrijvingskracht. Nu kan het wel zijn dat in open (dat is met de wartelmoer los) toestand je 12.7mm meet op je 12mm spantang. Eenmaal aangedraaid zal dat wel 12mm geven (mits een kleine speling << 0.7mm voor de passing in acht genomen).
Groetjes,
Pascal