Bedankt wederom voor alle reacties! Het onzichtbaar schroeven werd me afgeraden, het advies was 2 schroeven per plank per staander. 1 schroef op 1/4 van de hoogte van de plank en 1 schroef op 3/4 van de plank. Dit heb ik uiteraard netjes met een malletje gedaan zodat alle schroeven fijn recht boven mekaar zitten. 1 wand heb ik vandaag volledig afgeschroefd, dat is toch wat meer werk dan ik gedacht had van tevoren haha..
Nu het gemonteerd zit ziet het er al heel anders uit dan alle losse planken. Het ruwe geeft inderdaad wel een mooi gezicht zo in het geheel. Op foto's die ik had gezien zag het op het eerste gezicht gladder uit, maar uiteindelijk ben ik zeer tevreden met het resultaat!
Wat betreft de balken voor het dak, daar moet ik nog aan beginnen. Helaas ben ik geen timmerman en heb dus ook niet alle gereedschap ter beschikking (zoals een lintzaag en bovenfrees), het zal dan toch een handzaag worden in dit geval. Maar dat is waarschijnlijk iets voor het weekend. Er moet nog teveel gebeuren voor het zo ver is
.
De lijmtangen is wel een goede tip! Daar heb ik er dan wel weer 2 van liggen, had er totaal niet meer aan gedacht dat je die kon omdraaien.. Morgen eens kijken of we daar iets mee kunnen!