Wat voor houtsoort is dit?

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
903
760
Nootdorp
ik ben ook wel benieuwd naar de het maakproces. En dan met name de keuzes die eraan ten grondslag liggen. Waarom een gat in het midden, waarom is de ene boemerang symmetrische en de andere niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: hightree

hightree

Actieve deelnemer
29 sep 2017
62
22
Dordrecht
ik ben ook wel benieuwd naar de het maakproces. En dan met name de keuzes die eraan ten grondslag liggen. Waarom een gat in het midden, waarom is de ene boemerang symmetrische en de andere niet?
Ik heb een draadje gemaakt van een boemerang waar ik meerdere foto's van het proces heb gemaakt. Een boemerang hoeft niet symmetrische te zijn of aan de klassieke vorm te voldoen zoals we allemaal kennen. Een gat in de boemerang kan meerdere redenen hebben en heeft geen nadelig effect op de vlucht. 1 reden is creëren van "drag" zodat de boemerang stabieler vliegt in condities met wind. Een heel groot gat heeft weer een andere reden; om het te vangen op je vinger bijvoorbeeld.

Hier de link; Boemerang van hardhout en fineer
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer en renekooijman

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.