Wat vinden jullie van mijn eerste zwaluwstaart?

Handtools only

Post veel
3 nov 2018
864
963
de buurt van den bosch
Op zich zijn de gewone zwaluwstaarten niet zo moeilijk.Ik zaag altijd eerst de staarten en daarna de nesten.
Het is heel belangrijk dat je de nesten goed aftekent.Ik heb een mal gemaakt om deze goed af te tekenen.
Je moet de paring zijde tegen het opstaande latje leggen,goed vastzetten en aftekenen.
Je tekent deze af met een mes en je moet zorgen dat je aan de goede kant van het lijntje zaagt.
Ik zaag ze met een Japans zaagje(dozuki)en deze is zo dun dat je gewoon in het lijntje kan zagen.
Voor een eerste poging is dit een zeer geslaagde zwaluwstaart en zeker met multiplex.

Bijlagen

• DSC00420.JPG
    DSC00420.JPG
    88,6 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: shiftie

Koos

Actieve deelnemer
28 sep 2009
220
45
Amsterdam
Het is voor een eerste keer meer dan geslaagd. Mijn eerste zwaluwstaart was beslist minder strak.
Wat de tijd betreft, met hobby is het plezier in het werk van belang en het uiteindelijk resultaat. De rest doet er veel minder toe.

• Leuk

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
357
140
Zuid Holland
Ook bij mij staat mpx niet bovenaan het lijstje om dit soort dingen mee te doen, maar het is een verdraaid mooi doosje geworden. Strakke staarten en mooi contrast. De vlakverdeling, ach dat is ook een kwestie van smaak.

• Leuk

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.