Wat pionnen.. Voor de verandering

BramW

Actieve deelnemer
12 mrt 2025
44
90
Moergestel
Het begint de laatste tijd een beetje een rare obsessie van mij te worden om (te grote) pionnen te draaien. Niet de hele set, maar gewoon als individuele kunstobjecten.

Ik heb geen idee welke houtsoorten ik heb gebruikt. Het donkere hout is grotendeels black walnut. De pion met slaap is volgens mij beuken. De laatste pion, met stipjes, is gemaakt van een oud stuk hardhouten balk dat ik in mijn tuin heb gevonden. Geen idee wat het is, maar het ruikt extreem sterk.

Het wordt nu wel wat druk op de groepsfoto! :)

Bijlagen

• PawnN11.JPG
    PawnN11.JPG
    64,1 KB · Weergaven: 23
  • PawnN12.JPG
    PawnN12.JPG
    49,4 KB · Weergaven: 23
  • PawnN1.JPG
    PawnN1.JPG
    45,5 KB · Weergaven: 21
  • PawnN2.JPG
    PawnN2.JPG
    44,1 KB · Weergaven: 19
  • PawnN3.JPG
    PawnN3.JPG
    42,2 KB · Weergaven: 19
  • PawnN4.JPG
    PawnN4.JPG
    35,5 KB · Weergaven: 18
  • PawnN5.JPG
    PawnN5.JPG
    40 KB · Weergaven: 16
  • PawnN8.JPG
    PawnN8.JPG
    34,5 KB · Weergaven: 16
  • PawnN9.JPG
    PawnN9.JPG
    39 KB · Weergaven: 19
  • PawnN10.JPG
    PawnN10.JPG
    53,8 KB · Weergaven: 23

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
2.238
1.086
Enschede
ingoogni.nl
Mooi. Niks mis met "alleen" pionnen maken. Moest aan Klaas Gubbels denken, die thee- en koffiekannen schildert. Een heleboel kannen. Jezelf een kader geven om binnen te werken, Goehte riep het al, John Cage deed het ook.

Edit: die gespikkelde heeft wel wat van kokospalm weg.

• Leuk
Waarderingen: BramW

BramW

Actieve deelnemer
12 mrt 2025
44
90
Moergestel
Mooi. Niks mis met "alleen" pionnen maken. Moest aan Klaas Gubbels denken, die thee- en koffiekannen schildert. Een heleboel kannen. Jezelf een kader geven om binnen te werken, Goehte riep het al, John Cage deed het ook.

Edit: die gespikkelde heeft wel wat van kokospalm weg.
Haha ik zal eerlijk zeggen, ik moest ze allemaal even googelen, maar mooi gezegd. Ik merk al sterk dat de belangstelling erg verdeeld ligt over alle werkjes die ik maak. Soms krijg ik juist complimentjes over de dingen die mij zelf helemaal niet zo aanspreken.
Mooi, hoe groot zijn ze eigenlijk ongeveer 20 cm?
Bedankt! :)

Ze zijn ongeveer 15-20cm. Ik vergeet altijd een banaan op de foto te zetten!

• Leuk
Waarderingen: Evert !

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.