Laat je niet gek maken. Een houten grondschaaf werkt prima.
Weet ik, maar soms zijn er dingen aan iets anders die voor jezelf prettiger werken, zoals bijvoorbeeld een fijne diepte instelling en zoLaat je niet gek maken. Een houten grondschaaf werkt prima.
Okee, ja zo kan het inderdaad altijd nog zo zijn, want ze zeggen ook wel eens van "het beste gereedschap voor de klus is hetgeen wat je in je bezit hebt" en gezien ik dan zo'n houten heb, ben ik er ook echt niet actief naar een ijzeren op zoekDie fijnafstelling mis ik niet en ik heb ook die van Veritas. Met hout is de net zo goed af te stellen. Bij de veritas moet je de schroeven steeds controleren en als je met eiken werkt kan het hout zwart kleuren. Het enige voordeel vind ik dat je bij de Veritas smallere beitels kunt kopen, maar daar betaal je dan ook naar.
Nee, maar voor de grondschaaf die ik heb, zouden de vormen ook niet compatibel zijn helaas. Ik heb er namelijk 1 met een beitelsoort die een platte rechthoekige vorm heeft. Of had u het tegen de heer of mevrouw @Vurenhout? Want met zo'n ijzeren zouden die vormen wel overeen komen, zal het sowieso wel onthouden voor als ik er 1 tegen zou komen met 1 of geen schaafijzersAl eens geprobeerd om van een imbus sleutel een beitel te maken……
Dat is jammer, maar zo heeft iedereen zijn eigen ding. Ik ben dan ook bijvoorbeeld de enigste en orginele persoon in mijn directe familie die echt begon met lego technic bouwwerken zelf maken. Nog steeds overigensHelaas heb ik ook iets teveel gereedschap dubbel en mijn zoon heeft helaas niet dezelfde hobby....