In dat geval is het pas gebruikt als het als as uit de kachel komt ;-)Die berg hout ligt bij de Akkrummer Houtzagerij en is bedoeld voor de kachel.... echt waar..
jaap
In dat geval is het pas gebruikt als het als as uit de kachel komt ;-)Die berg hout ligt bij de Akkrummer Houtzagerij en is bedoeld voor de kachel.... echt waar..
jaap
Klopt Chevy 66 , heel veel bedrijven gebruiken b keus hout om er een makkelijke groene etalage van te bouwen .Upcycled wood, ze hebben er in de branche zelfs een naam voor bedacht.
Het lijkt op het woord gerecycled en moet, vooral bij de consument, de indruk wekken van hergebruik, duurzaamheid etc.
Het is een zeer rekbaar begrip en ik ken bedrijven die van die term gebruik maken als een unique selling point, heeft echter niets te maken met gebruikt of gerecycled hout. Zoals jij het beschrijft zie ik het ook, gebruikt hout heeft al een toepassing gehad.
Complete partijen nieuw hout, die om wat voor reden dan ook geen eerste keus zijn, maar absoluut niet de kachel ingaan, worden door die grappenmakers nieuw gelabeld als upcycled hout. Normale houtbewerkers noemen dat in het slechtste geval B-keus.
Dat dorp Akkrum moet toch wel een fantastisch dorp zijn, de beste meubelmaker van Nederland woont daar, plus er blijkt er een Houtzagerij te zitten die productie draait waar je U tegen zegt, creatieve mensen wonen daar,...ik ga maar eens verhuizen naar het hoge noordenDie berg hout ligt bij de Akkrummer Houtzagerij en is bedoeld voor de kachel.... echt waar..
jaap
Eerst een paspoort aanvragen... en dat is er niet gemakkelijker op geworden.Dat dorp Akkrum moet toch wel een fantastisch dorp zijn, de beste meubelmaker van Nederland woont daar, plus er blijkt er een Houtzagerij te zitten die productie draait waar je U tegen zegt, creatieve mensen wonen daar,...ik ga maar eens verhuizen naar het hoge noorden
Sinds wanneer is Friesland geen onderdeel meer van Nederland betekent dit dat jullie ook uit de EU zijn gestapt, in dat geval moet ik de immigratie procedure doorlopen echter ik denk een cursus Fries leren is meer urgentEerst een paspoort aanvragen... en dat is er niet gemakkelijker op geworden.
jaap
Ik wil ook wel eens wat zienPersoonlijk vind ik de definitie:
Al het hout wat eens gebruikt is dus pallet,tafel etc.
Maar ook de afval stukken zoals die berg in Friesland die bedoeld zijn voor de haard.
Wat dus betekend de afval kist met hout onder mijn werkbank ook telt want dat gaat de vuurkorf in.
Niemand(denk/hoop ik) gooit een 20x20x100 cm stuk eiken in de open haard terwijl het nog gebruikt kan worden in een project.
Dat iedereen een andere mening heeft wat precies een afval stuk betekend dat is logisch , de 1 draait er iets van de ander gebruikt het als vul stukje en de ander verbrand het.
Maar ik denk dat we ervan uit kunnen gaan dat mensen slim genoeg zijn om te snappen wat er bedoeld word?
Als jij je geroepen voelt om 20 haard stukjes te verlijmen en er iets van te maken ga je gang.
Als jij je geroepen voelt een pallet te gebruiken ga je gang.
Als jij je geroepen voelt om een oude tafelblad te gebruiken ga je gang.
etc etc etc etc.
Ik zie liever dat de energie en tijd in deze discussie word omgezet in daadwerkelijke projecten
Zo zie je maar weer dat er in Friesland de kachel brand op hout, waar Nederland van watertand.Die berg hout ligt bij de Akkrummer Houtzagerij en is bedoeld voor de kachel.... echt waar..
jaap
Ik zie gebruikt hout, als hout dat al eens eerder verwerkt is. Bijvoorbeeld als tafel, kast of pallet. Die stapel is afvalhout van een productieproces. Nieuw hout, dat anders de open haard of de versnipperaar in gaat.
Nog wel.omdat er in Friesland geen buren zijn die klagen.Zo zie je maar weer dat er in Friesland de kachel brand op hout, waar Nederland van watertand.
Als jij je eigen spaanplaat maakt van gebruikt hout en dit documenteert dan zal ik de jury proberen te overtuigen.Dus feitelijk iets wat je weer opnieuw in de cyclus brengt. Gelukkig zijn er leverancier die "afval" stroom ophalen en terug brengen in spaanplaat of mdf is dat dan ook ineens hergebruikt hout.
Zag onlangs artikel over plaatmateriaal van gebruikte melkpakken is dat dan ook "hout"
Helemaal begrepen en als jij een post maakt waarin je laat zien dat je begint met gebruikt hout denk ik dat ook dat wel door de beugel kan, maar daar gaat @ Henk H overDus als het oorspronkelijke eerste door de mensheid aangebrachte profiel zichtbaar is, in de huidige toepassing, valt het in categorie één .