tot en met 3x25 betaal je het zelfde vastrecht tarief, daarna gaat het omhoog
3x25 hoofd, dan heb je 3x20 afgezekerd naar je klusruimte, dat is 14kw als ik me niet vergis ??? daar kan je heel wat machines op draaien
Hier een Dewalt DW745 type4, met een 1400 watt Starmix, die dus beide geen softstart hebben, gaat het goed op een zekering. Heb hier nog patroonlastscheiders, daar zit nog een smeltzekering in. Of een automaat dit trekt weet ik pas als de groepenkast is vervangen, die staat dit jaar op de nominatie.
Ik lees nog een reactie van @toxiq over de automaten van Hendrick, maar achter 3x25A hoofdzekeringen mogen alleen 16A groepen ivm met selectiviteit.
Ook het gebruik van een C-karakteristiek zekering/automaat is in een huisinstallatie niet toegestaan. Zijn beide vastgelegd in de NEN1010 norm.
Dat je het zelf thuis anders doet is dus eigen verantwoordelijkheid, in de nieuwe situatie zal ik waarschijnlijk ook een C-karakteristiek voor de schuur gaan toepassen. Selectiviteit kun je beter niet mee rommelen, daar is de netbeheerder niet blij mee, bovendien bestaat het risico dat de hoofdzekering tegen kosten vervangen moet worden, omdat door de afwezigheid van selectiviteit de hoofdzekering er alsnog uit vliegt.
De zaagmachine zelf bevalt prima, maar op termijn zie ik liever een zware combi in de schuur staan. De Dewalt vervuldt nu echter prima de taak van een onmisbare hulp bij serieus kluswerk, waarbij ik niet meer afhankelijk ben van handelsmaten hout. Met een goed blad levert die strak werk, het is een prima oplossing ook voor meubelmaken, de invalzaag staat er bij mij overigens wel naast, is bij plaatmateriaal wel een must.
Hoi,
Ik heb ook een DW7491 en ben er nog steeds zeer content mee. De zaag is zeer precies af te stellen. Samen met een Incra haal je zeer grote precisie. De breedte is ook fijn als je af ten toe eens een plaat moet zagen. Genoemde mes wissel is heel handig. Ik heb er net beuken schaaldelen van 6,5cm zitten schulpen, alsof het boter is (Wel een schulp blad er in natuurlijk)
Nadelen: Geen softstart dus hoge aanloopstroom. Kan wel eens problemen geven als je het combineert met een stofzuiger of afzuiging. Veel herrie.
Suc6 met de keus
Roelof
Hi Luinge,
Heb je soms een foto van je incra set-up met de Dewalt 7491?
Een specifieke reden waarom je voor de dewalt bent gegaan en niet voor bv. de Makita 2704 of Bosch GTS 10 XC?
Kan dit weekend wel een foto maken, maar wat is er bijzonder aan de Incra icm 7491?
Mijn keuze was vooral het vermogen (2000W), de zaagtafelbreedte rechts. Volgens mij waren er nog een paar details verschillen, maar dat weet ik niet meer precies. Is ook alweer iets van 3 jaar geleden. De Incra gbruik ik, na aanschaf van een kapex, niet zoveel meer.
Groet Roelof
De incra gebruik je volgens mij dan als parallelaanslag , waarbij je de standaardaanslag verwijderd hebt? Hoe kan de Kapex (afkortzaag) dan een vervanging zijn voor de Incra?
Wrs heb je ook naar de DeWalt 745 gekeken (en misschien wel naar de Makita's. Wat heeft de doorslag gegeven voor de 7492? Wil je daar iets over zeggen? Groet, Hendrick