Wat doe jij straks met je dieselbus ivm emissielozezones etc.?

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.109
3.032
Nee verkopen. Ik woon tegen zo'n gebied aan. Ik neem er nu al geen werk aan. Je kan zelfs een bakfiets nergens kwijt. Die moet je dan in de fietsenstalling parkeren. Dan ben ik al weer bijna thuis. Ik doe alleen nog werk waar ik naar toe kan lopen. Bus staat in de opslag.

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.611
288
Een vrijstelling....als in een tijdelijke (dag)vergunning?
Ik zoek er wel naar, maar vind geen concrete prijzen.

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.704
816
Enschede
ingoogni.nl
Maar iets op geel kenteken kan volgens mij gewoon, dat is een personenwagen.
Neen. Het gaat er om wat voor model/type op het kenteken staat. Niet of het geel of grijs is. Het maakt ook niet uit of het wel of geen diesel is. Een vrachtwagen op waterstof mag ook niet, maar je kunt er waarschijnlijk wel ontheffing voor krijgen want schone motor. Mijn Kei truck, hoe klein ook, wordt als vrachtwagen gezien. Je kunt op een of andere site op kenteken controleren of je er in mag en er is een site met alle zones (postcodes) waar je niet in mag.

Het enige dat kan is op tijd ontheffing voor het stadscentrum o.i.d. aanvragen waar je moet zijn.

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.611
288
Mijn frustratie is ondermeer het idee dat de overheid de spelregels veranderd gedurende het spel.
Ik kocht mijn bus meer dan 10 jaar geleden nieuw, met het idee om hem voor de rest van m'n werkzame leven te kunnen gebruiken.
Economisch afgeschreven, maar er is geen enkele technische reden om hem te vervangen.

Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: Jan van den Broek

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.098
446
hilversum
Gezien je maar een x aantal keer vrijstelling kan aanvragen per gemeente...
Geef ik bij de klant aan dat er extra kosten worden gerekend om de boete te dekken 😅

Maar over het algemeen vermijd ik de centrums.

Maar prive zetten behalve het registratie type voertuig is ook het feit:

1730554614684.png

Ik meen te hebben gelezen dat de ontheffing 35 euro koste voor 24 uur.
en de boete 135.
Zal het eens kijken of ik het terug kan vinden.

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.559
436
Dordrecht
Neen. Het gaat er om wat voor model/type op het kenteken staat. Niet of het geel of grijs is. Het maakt ook niet uit of het wel of geen diesel is. Een vrachtwagen op waterstof mag ook niet, maar je kunt er waarschijnlijk wel ontheffing voor krijgen want schone motor. Mijn Kei truck, hoe klein ook, wordt als vrachtwagen gezien. Je kunt op een of andere site op kenteken controleren of je er in mag en er is een site met alle zones (postcodes) waar je niet in mag.

Het enige dat kan is op tijd ontheffing voor het stadscentrum o.i.d. aanvragen waar je moet zijn.
Volgens mij geldt de eerste registratie als maatgevend. bijv. V-klasse mag gewoon op geel kenteken.
is prima als bus bruikbaar, maar personenwagen mits geel geregistreerd, dus geen probleem met zones. Wel zelfde chassis, maar uiteraard heeeeeeel anders volgens de linkse sprookjesvertellers.....

Laatst bewerkt:

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.611
288
Als je een kleine verbouwing moet doen loopt dat snel op voor de klant, naast het klaarblijkelijke feit dat je maar 6x een vergunning kan aanvragen.

Gaat dat dan digitaal en heb je geen wachttijd?

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.098
446
hilversum
Als je een kleine verbouwing moet doen loopt dat snel op voor de klant, naast het klaarblijkelijke feit dat je maar 6x een vergunning kan aanvragen.

Gaat dat dan digitaal en heb je geen wachttijd?
Ik heb het nog niet hoeven aanvragen tot op heden dus daar durf ik geen antwoord op te geven.
Maar gemeentes kennende....

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.611
288
Daarnaast ook nog eens verwarrende termen als:

Emissieloos
Emissievrij
Emissie arme zones
Milieuzone
Etc etc.

Laatst bewerkt:

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.098
446
hilversum
Enigste wat me opviel is dat je met een benzine bestelbus wel erin mag.....
Die zijn vrij zeldzaam.
Denk dat een citroen berlingo het makkelijkst aan te komen is.

Maar dat is niet groot genoeg voor mij.
Ergste geval zal je materiaal en gereedschap brengen en dan een ander vervoers middel moeten gebruiken om kosten te drukken.

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.559
436
Dordrecht
Enigste wat me opviel is dat je met een benzine bestelbus wel erin mag.....
Die zijn vrij zeldzaam.
Denk dat een citroen berlingo het makkelijkst aan te komen is.

Maar dat is niet groot genoeg voor mij.

Ergste geval zal je materiaal en gereedschap brengen en dan een ander vervoers middel moeten gebruiken om kosten te drukken.
Hybride is vaak wel benzine. Weet alleen niet of de reguliere bussen ook in eeen dergelijke uitvoering zijn te krijgen. Heb nu een Transporter voor personen als tijdelijke huur en die is hybride met benzine. Echt ff opletten met tanken....

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.704
816
Enschede
ingoogni.nl
Is er iets veranderd? Ik heb eerst mailings gekregen dat ik nergens een milieu zone in mag. Gecontroleerd op een site die ik niet meer kan vinden. Volgens de link hier boven mag ik ineens alle milieu zones in. Bestelauto, benzine klasse 4? Volgens het RDW is het een vrachtwagen op geel kenteken.

Edit: de site gaat over dit jaar. Volgend jaar mag ik geen enkele zone meer in volgens op weg naar Zes

Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.