Waskom lekt

remon_v

Actieve deelnemer
11 apr 2020
153
29
Breda
Beste houtbewerkers,

Ben bezig in de badkamer met het vervagen van de wasbak (waar al jaren een barst in zit) voor een waskom. Nu ben ik bijna zover om alles definitief aan te sluiten, maar voordat ik dat ga doen toch maar eerst testen of de plug waterdicht is. Dus de waskom vol met water gezet, de plug in de dichte stand (ingedrukt) en in eerste instantie leek het waterdicht, maar toch ging het lekken langs het schroefdraad. Na een beetje zoeken op internet is dit een veelvoorkomend probleem wat redelijk simpel te verhelpen is met bijvoorbeeld teflon tape of Loctite 55 koord. Nu heb ik dat beide liggen, dus dat is zo opgelost. Maar omdat het de plug door de dikke Eiken plaat gaat wil ik daar helemaal geen water langs laten lopen. Nu zie ik nog 2 oplossingen, sanitair siliconen kit en een soort klei/putty. Wat is nu de beste oplossing?

Bijlagen

• IMG_8717.jpeg
    IMG_8717.jpeg
    104,8 KB · Weergaven: 24

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.215
637
Noord-Veluwe
Inderdaad, de plug moet waterdicht aan de kom zelf worden bevestigd. Anders krijg je een nieuwe lekkage als de kom ook maar iets verschuift (je kunt er altijd per ongeluk een keer stevig tegenaan duwen) of als het hout door het vocht in de badkamer gaat werken. Als je er echt niet bij kunt heb je speciale stukken pijp met aan een zijde een zeskant in de gewenste maat die bedoeld zijn voor dit soort situaties. Ben even de naam kwijt. Was het iets van pijpsleutel?

• Leuk
Waarderingen: remon_v

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.277
3.428
Gaanderen
Bij een syphon gebruik je geen teflontape maar ringen. IT ringen bij een flens of rubberringen en geen harde fiberringen. Aan de bovenzijde , onder de chromenflens gaat een dunnen rubberring.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.